روانشناسی شخصیت/ با افرادی که تمام مرزها را می شکنند، چگونه می توان زندگی کرد؟ + تعدادشان هم کم نیست!

خط سلامت: اختلال شخصیت مرزی (BPD) بر پویایی و بهره وری در محل کار تأثیر منفی بگذارد. با این حال پژوهش ها نشان داده است ایجاد یک محیط حمایتی، افزایش همدلی و تعیین مرز تاثیر منفی این اختلال را در محل کار، خنثی می کند.

روانشناسی شخصیت/ با افرادی که تمام مرزها را می شکنند، چگونه می توان زندگی کرد؟ + تعدادشان هم کم نیست!

اختلال شخصیت مرزی یک وضعیت سلامت روانی چندوجهی است که با احساسات شدید، مشکل در تنظیم هیجانات  و تلاش در حفظ روابط پایدار مشخص می شود.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) ترس از رها شدن را تجربه می کنند، رفتار تکانشی از خود نشان می دهند و نوسانات خلقی سریع را تجربه می کنند.

 اختلال شخصیت مرزی (BPD) در محل کار

اختلال شخصیت مرزی (BPD) گاهی اوقات در محیط‌های حرفه‌ای ظاهر می شود و منجر به درگیری و اختلال در کارتیمی  می شود. تصمیم گیری های تکانشی و نوسانات عاطفی فرد مبتلا به  اختلال شخصیت مرزی (BPD) همکاری و بهره وری را تضعیف می کند.

در یک محیط حرفه‌ای، ویژگی‌های اختلال شخصیت مرزی (BPD) به شیوه‌هایی آشکار می شود که درک آن در ابتدا چالش‌برانگیز است.

احساسات غیرقابل پیش‌بینی، واکنش‌های شدید و ترس از طرد شدن بر تعاملات تأثیر می گذارد و به طور بالقوه بر پویایی و بهره‌وری تیم تأثیر می گذارد. در حالی که برخورد با افراد مبتلا به  اختلال شخصیت مرزی (BPD) با همدلی و صبر ضروری است، تعیین مرزهای مناسب نیز برای حفظ یک محیط کار سالم برای کل تیم بسیار مهم است.

مقابله با شخصیت مرزی (BPD) در محل کار

تقویت ارتباطات 

ایجاد خطوط ارتباطی شفاف و باز برای ارتقای شفافیت و تشویق افراد برای بیان آزادانه افکار و نگرانی های خود بسیار مهم است. فرهنگ محل کار که برای ارتباطات ارزش قائل است درک و همکاری را در میان اعضای تیم تسهیل می کند.

 همدلی را تمرین کنید

شناخت چالش های عاطفی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) و نزدیک شدن به تعاملات با همدلی بسیار مهم است. درک تجارب عاطفی آنها بر پاسخ آنها تأثیر می گذارد و یک محیط کاری حمایتی و فراگیر ایجاد می شود.

تعیین مرز

برای حفظ یک محیط کاری با ثبات، مرزها را با احترام تعریف کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. مرزهای واضح به مدیریت انتظارات و جلوگیری از تعارضات کمک می کند و یک محل کار هماهنگ تر ایجاد می کند.

به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید

روانشناسان و مشاوران حمایت و راهنمایی های ارزشمندی را در تسهیل ارتباطات سازنده و حل تعارض ارائه می دهند و محیط کاری مثبت را برای همه اعضای تیم تضمین می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان