روانشناسی عشق / رابطه عاشقانه می خواهید ؟ 5 زبان عشق را یاد بگیرید + تست عشق

خط سلامت : عشق یکی از عمیق ترین احساساتی است که می توانید به عنوان یک انسان تجربه کنید دادن و دریافت عشق یک مبادله پیچیده است، به خصوص اگر شما و شریک زندگی تان روش های متفاوتی برای ابراز عشق داشته باشید.

روانشناسی عشق / رابطه عاشقانه می خواهید ؟ 5 زبان عشق را یاد بگیرید + تست عشق

عشق و رد و بدل کردن آن یکی از مهمترین چیزهایی است که همه افراد به آن نیاز دارند. اگر عشق در رابطه وجود داشته باشد بقیه مشکلات زندگی قابل حل و فصل خواهد بود.

به گزارش خط سلامت پنج زبان عشق عبارتند از: گذرانیدن زمان با کیفیت، انجام دادن کار برای هم ، گفتن کلمات تایید کننده، دریافت هدیه و لمس فیزیکی. شناختن زبان عشق به تقویت روابط زن و شوهر کمک می کند.

عشق را باید شناخت

برای مسیریابی عشق، دکتر گری چپمن، نویسنده، سخنران و مشاور ازدواج ، ایده پنج زبان عشق را توسعه داد. بر اساس سالها تمرین بالینی، دکتر چپمن- Gary Chapman- پیشنهاد می کند اشخاص عشق را به پنج روش متمایز تجربه می کند:

عشق 5 زبان دارد

داشتن زمان کافی در رابطه

ارائه خدمات

کلمات تاییدی

دریافت هدایا

لمس فیزیکی

دکتر چپمن می گوید: هنگامی که افراد به زبان عشقی که شریک زندگی شان دارد صحبت نمی کنند یا به روشی متفاوت عشق می ورزند یا دریافت می کنند چالش های رابطه را تجربه کرده و در نهایت احساس می کنند که دوست شان ندارند.

با این حال می توان این مشکل را با یادگیری صحبت کردن به زبان عشق همسر حل کرد که می تواند به رشد روابط،عمیق تر شدن عشق و بهبود ارتباطات کمک کند.

به گفته چپمن، هر پنج زبان عشق در یک رابطه جایگاهی دارند، اما هر فرد یک زبان عشق اصلی دارد که به او احساس دوست داشته شدن می دهد. علاوه بر این، یادگیری صحبت کردن به زبان عشق شریک زندگی‌ و همچنین به اشتراک گذاشتن زبان عشق خود می‌تواند به تقویت رابطه، کاهش سوء تفاهم‌ها و شادی و رضایت بیشتر رابطه کمک کند.

اگر زبان عشق شریک زندگی شما کلمات تایید کننده است، او می خواهد مورد قدردانی، ارزش گذاری و حتی قدردانی قرار گیرند. نحوه انجام این کار مهم است. افرادی که این زبان عشق را دارند اغلب لحن ملایم، کلمات محبت آمیز و درخواست های فروتنانه را ترجیح می دهند.

راه دیگر برای استفاده از کلمات تأییدی این است که در مقابل دوستان، خانواده یا همکاران از شریک زندگی خود تعریف کنید. فرد مورد علاقه بیشتر احساس می کند که دوستش دارید زیرا در مقابل دیگران از او تحسین می کنید.

همچنین می‌توانید با تشویق کردن و اشاره به کارهایی که آن‌ها خوب انجام می‌دهند یا از چه چیزهایی در موردشان قدردانی می‌کنید، عشق نشان دهید. همچنین می‌توانید پیام های نشاط ‌آور بفرستید، یادداشت‌های عاشقانه بنویسید یا پیام‌های متنی سرگرم‌کننده بسازید. سخنان مثبت و محبت آمیز کمک زیادی به احساس دوست داشتن و ارتباط با شما می کند.

ولنتاین + عشق

گذاشتن زمان کافی

زبان عشق زمان با کیفیت حول محور توجه بی‌نظیر به شریک زندگی‌تان و ایجاد حس با هم بودن می‌چرخد. در طول زمانی که با هم هستید، مهم است توجه خود را روی یکدیگر متمرکز کنید و از تلفن، رسانه های اجتماعی، محل کار یا فرزندان دور باشید.

راه دیگر برای تجربه این زبان عشق، اختصاص زمانی برای یک مکالمه با کیفیت است. در حالت ایده آل، هر دو شما زمانی برای به اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و خواسته های خود خواهید داشت که برای احساس دوست داشتن بسیار مهم است.

زمان با کیفیت همچنین می تواند شامل انجام کاری با هم مانند پیاده روی، شرکت در یک فعالیت سرگرم کننده یا صرف شام با هم باشد. نکته کلیدی این است که روی یکدیگر تمرکز کنید و به آنچه که دیگری فکر می کند، احساس می کند و می گوید توجه کنید.

لمس فیزیکی

در حالی که لمس فیزیکی اغلب بخش جدایی ناپذیر رابطه است، برای افرادی که این را به عنوان زبان اصلی عشق خود می بینند، این یک راه قدرتمند برای برقراری ارتباط است. نشان دادن عشق به شریک زندگی خود به این طریق می تواند شامل در آغوش گرفتن، گرفتن دست هم، بوسیدن و صمیمیت است .

دریافت هدایا

هدیه دادن همیشه در روابط موفق بوده است، اما برای برخی افراد اقدام ساده دریافت یک هدیه می تواند عشق را به طرق مختلف بیان کند. وقتی به کسی هدیه می دهید نه تنها روی رابطه سرمایه گذاری می کنید، بلکه نشان می دهید او را در سطح عمیق تری می شناسید.هدایا نیازی به هزینه یا زمان زیادی ندارند.

همچنین، کارشناسان نشان می‌دهند کل فرآیند هدیه دادن - از این واقعیت که شما در مورد آن شخص فکر کرده‌اید تا انتخاب دقیق یک هدیه - می‌تواند باعث ایجاد احساس شدید محبت شود. هدیه دادن همچنین سطحی از از خودگذشتگی و قدردانی را نشان می دهد.

کمک کردن به هم

اگر زبان عشق شریک زندگی شما خدماتی است، وقتی کاری برای او انجام می دهید احساس می کنند که دوستش دارند.

پیشنهاد انجام کارها نشان می دهد به او فکر می کنید و می خواهید زندگی او را بهتر کنید. همچنین سطحی از خودخواهی را نشان می دهد، به خصوص زمانی که نیازهای او را بالاتر از نیازهای خود قرار دهید.

کارها را با نگرش مثبت انجام دهید تا باعث عشق شود زیرا این اعمال نشان می دهد که شما به شریک زندگی خود فکر می کنید.

زبان عشق شما و همسرتان چیست؟

فرض اصلی پشت پنج زبان عشق این است که با شریک زندگی خود به گونه ای رفتار کنید که عشق را به او منتقل کند یا همانطور که چپمن آن را "مخزن عشق" می نامد پر کند.

این ممکن است به معنای یادگیری برقراری ارتباط به گونه‌ای باشد که برای شما غریبه باشد، به خصوص اگر زبان‌های عشقی متفاوتی داشته باشید. اما با یادگیری دوست داشتن شریک زندگی خود به روش های معنی دار، احتمالاً ناامیدی را کاهش و ارتباط و صمیمیت خود را افزایش می دهید.

یکی از راه‌های کشف زبان عشق، شرکت در آزمون زبان عشق است که برای مشخص کردن زبان اصلی عشق شما طراحی شده است. شریک زندگی شما نیز می تواند آن را تحمل کند تا او و شما بتوانید بفهمید که او چگونه دوستش دارد.

اگر شریک زندگی شما پذیرای شرکت در آزمون زبان عشق نیست، می توانید از او سؤالاتی بپرسید تا بفهمید چگونه عشق را دریافت می کند. به عنوان مثال، از شریک زندگی خود بپرسید: "یک شریک ایده آل چگونه خواهد بود؟" سپس، به نحوه توصیف او گوش دهید.

اگر هنگام تماشای فیلم به نوازش دستهایش اشاره کنند، به معنای زبان عاشقانه لمس فیزیکی است. اگر می گوید با هم پیاده روی طولانی کنید، نشان می دهد زبان عشق او داشتن زمان با کیفیت است. اگر می گوید دوست دارد یادداشت های کوچکی یا یک متن تصادفی دریافت کند که به او بگوید چقدر برای کسی مهم است، این می تواند نشان دهنده کلمات تأیید کننده زبان عشق او باشد.

البته، ممکن است لازم باشد سوالات بیشتری بپرسید تا واقعاً زبان عشق او را بشناسید. به یاد داشته باشید، هدف این است که بفهمید چه چیزی برای او مهم است. در پایان، پاسخ او اغلب به زبان عشق آنها اشاره می کند.

مزایای درک زبان عشق چیست؟

هنگامی که نیاز عاطفی شما یا شریک زندگی تان به عشق برآورده نشود، مشاجره و درگیری بیشتری را تجربه می کنید و حتی از عشق دور می شوید. اگر نیاز به عشق برآورده شود، هر دو برای رویارویی با تفاوت ها و همچنین احساس دوست داشتن و رضایت بهتر مجهز هستید.

تحقیقات و زبان عشق

صمیمیت ایجاد می کند

یکی از ویژگی های بارز استفاده از پنج زبان عشق این است که بفهمید عشق برای شریک زندگی شما چه معنایی دارد. گفت‌وگوی منظم نه تنها می‌تواند نیاز عاطفی شما را برای عشق برآورده کند، بلکه می‌تواند صمیمیت در رابطه ایجاد کند، زیرا در حال یادگیری برقراری ارتباط بهتر و ایجاد ارتباط به روش‌های مهم‌تری هستید.

خود تنظیمی را بهبود می بخشد

زمانی که مفهوم زبان عشق را در رابطه اجرا می کنید، لازم است ابتدا دست از کار بکشید و نیازهای همسرتان را در نظر بگیرید. برای انجام این کار، باید یاد بگیرید احساسات و عواطف خود را مدیریت کنید. تحقیقات نشان می دهد مدیریت عواطف و احساسات به طور منظم می تواند در بهبود مهارت های خود تنظیمی کمک کند. در پایان، همچنین متوجه می شوید شادتر هستید و رضایت بیشتری از رابطه دارید.

ارتباطات را تقویت می کند

از آنجا که ارتباط مداوم و باز بخش مهمی از پنج زبان عشق است، درک و استفاده از زبان عشق می تواند به ایجاد و تقویت ارتباط کمک کند. همچنین کمک می کند تا یاد بگیرید عشق را به شریک زندگی خود منتقل کنید. حتی زمانی که تلاش‌های شما با مشکل مواجه می‌شود، هنوز فرصت صحبت در مورد آن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکدیگر وجود دارد.

رضایت از رابطه را افزایش می دهد

هنگامی که سعی می کنید از زبان عشق شریک زندگی خود برای بیان احساس خود در مورد او استفاده کنید و به او بگویید دوستش دارید، به احتمال زیاد در رابطه احساس خوشبختی می کند. اما استفاده از زبان عشق همسرتان نیز می تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد کمک به همسرتان برای برآورده شدن نیازهایش، برای شما سود عاطفی بیشتری نسبت به برآورده شدن نیازهای خود به همراه دارد.

همدلی را ترویج می کند

هر زمان که می خواهید سعی کنید بفهمید شریک زندگی شما از کجا آمده است، انجام این کار با همدلی می تواند کمک کننده باشد. استفاده از پنج زبان عشق تفاوتی ندارد. باید از همدلی عاطفی (نگرانی) و همدلی شناختی (دیدگاه گرفتن) برای درک کامل نیازهای شریک زندگی خود استفاده کنید.

در نتیجه، استفاده از مفهوم زبان های عشق در رابطه مستلزم آن است که شما و همسرتان این مهارت را توسعه دهید. در پایان، نه تنها هر دو شما می توانید یاد بگیرید که همدل تر و دوست داشتنی تر باشید، بلکه تحقیقات نشان می دهد از رابطه خود نیز رضایت بیشتری خواهید داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان