8 مهارت برتر افراد موفق برای پیشرفت در کار

خط سلامت: افراد موفق در کار دائما در حال یادگیری و تلاش هستند تا بتوانند مهارت های خود را ارتقا دهند.

8 مهارت برتر افراد موفق برای پیشرفت در کار

افراد موفق برای پیشرفت خود به مهارت های رفتاری و ارتباطی مهم نیز نیاز دارند . موفقیت در کار مستلزم تلاش و استعداد است.

به گزارش خط سلامت یکی از موارد موفقیت در شغل و حرفه آموزش مهارت های رفتاری است.

افراد موفق و مهارت های رفتاری

افراد موفق در حیطه های شغلی خود با چالش ها و اختلافاتی رو به رو می شوند. مهارت های رفتاری زیر به شما کمک می کند با همکاران کنار بیایید، اختلافات را حل کنید، همکاری موثرتری داشته باشید و به رسمیت شناخته شوید و پیشرفت کنید:

ارتباط شفاف

کسانی که با هم ارتباط برقرار می کنند بیشتر امکان پیشرفت دارند. مهم نیست که شغل شما چقدر فردگرا باشد، توانایی برقراری ارتباط با دیگران به روشی مختصر و واضح بسیار مهم است.  ارتباط کلامی و نوشتاری موثر برای انتقال ایده ها، ایجاد روابط و حل تعارضات ضروری است.

هوش هیجانی بالا

مهم نیست در چه زمینه ای کار می کنید، هوش هیجانی بالا (EQ) یک دارایی بزرگ است.  توانایی تشخیص و مدیریت احساسات خود و همچنین درک و همدلی با دیگران بسیار ارزشمند است. EQ بالا ارتباطات بین فردی را تقویت می کند و منجر به احترام بیشتر همکاران شما می شود.

انعطاف پذیری برای تغییر 

منعطف بودن در برابر تغییر یک مهارت مهم است که نمی توان آن را از دست داد. حتی اگر شغل شما نسبتاً ثابت باشد و تغییرات زیادی نداشته باشد، همیشه تحولاتی رخ می دهد.  افرادی که در محیط های کاری پویا پیشرفت می کنند و چالش های پیش بینی نشده را پشت سر می گذارند، همیشه از کسانی که نمی توانند تغییر را بپذیرند جلوتر می مانند.  

تیزبینی حل مسئله

توانایی شناسایی مسائل، تجزیه و تحلیل گزینه ها، و انعطاف پذیر بودن برای پیگیری راه حل ها یک ویژگی کلیدی است که شما را در محل کار و در هر زمینه دیگری از زندگی جلوتر می برد.

کار تیمی و راه حل جویی مشارکتی

همکاری با همکاران و ماهر شدن در تشخیص مهارت ها و ضعف های دیگران یکی دیگر از مهارت های رفتاری است که بسیار ارزشمند است و نیاز به قدرت تشخیص و استعداد ادراکی زیادی دارد.  توجه به آنچه که دیگران در انجام آن ها خوب هستند و کار با آن ها به گونه ای که منجر به فرهنگ کاری مثبت و حمایتی شود ارزشمند است و سبب پیشرفت می شود.

مهارت های مدیریت زمان

توانایی مدیریت زمان یکی دیگر از مهارت هایی است که در هر محیط کاری بسیار ارزشمند است. وقتی بتوانید وظایف را اولویت بندی کنید، اهداف واقع بینانه تعیین کنید و منابع را به طور موثر تخصیص دهید، این شما را به یک دارایی اصلی برای هر شغل تبدیل می کند.

توانایی الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه 

الهام بخشیدن و برانگیختن دیگران یکی دیگر از مهارت های رفتاری است که فوق العاده ارزشمند است. در هر زمینه ای که کار می کنید، اینکه بتوانید همکاران خود را تشویق کنید و حس همبستگی ایجاد کنید بسیار ارزشمند است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان