به نفع تان نیست با افرادی که این 5 رفتار را می کنند، دوستی و رفاقت کنید

خط سلامت: صداقت به معنای صادق بودن و داشتن اصول اخلاقی قوی است. این ویژگی در مورد انجام آنچه درست است می باشد، حتی زمانی که هیچ کس فرد را تماشا نمی کند.

به نفع تان نیست با افرادی که این 5 رفتار را می کنند، دوستی و رفاقت کنید

صداقت باعث ایجاد اعتماد می شود. افراد صادق پای تعهدات خود می ایستند و ارزش های خود را برای منافع موقت به خطر نمی اندازند.

به گزارش خط سلامت افرادی که صداقت ندارند از طریق ویژگی های رفتاری قابل شناسایی هستند.

صداقت و اصالت

صداقت با خود اصالت را نیز به همراه دارد. اصالت پذیرفتن آنچه هستید، تصدیق نقاط قوت و ضعف خود و تظاهر نکردن به کسی است که نیستید است. افراد اصیل پشت نماها یا ماسک ها پنهان نمی شوند. آن ها خود واقعی خود را به دنیا معرفی می کنند، حتی اگر این به معنای نشان دادن آسیب پذیری های خود باشد. افرادی که صداقت و اصالت ندارند با ویژگی های رفتاری زیر مشخص می شوند:

ناسازگازی

یکی از نشانه های کلیدی عدم صداقت و اصالت فردی، ناهماهنگی در گفتار و کردار است.  فردی که یک چیز را می گوید اما چیز دیگری را انجام می دهد، که گفتار و کردارش با ارزش های اعلام شده اش همخوانی ندارد، ممکن است فاقد صداقت و اصالت باشد.

عدم پاسخگویی

رفتار دیگری که ممکن است نشان دهنده فقدان صداقت و اصالت باشد، عدم پاسخگویی است. این نوع رفتار، امتناع از پذیرفتن مسئولیت اعمال خود و درعوض انداختن تقصیر به گردن دیگران، نشانه آشکاری است که فرد هم صداقت و هم اصالت را ندارد.

دروغگویی و ریاکاری

عدم صداقت می تواند به اشکال مختلف مانند دروغ گویی آشکار، حذف اطلاعات مهم، اغراق، بیان نادرست حقیقت یا حتی ریاکاری و فریب ظاهر شود.  بی صداقتی نقض مستقیم صداقت است. عنصر اولیه در اینجا انحراف از حقیقت است، خواه با جعل اطلاعات، اغراق و یا پنهان کردن حقایق مهم.

افراد اصیل و پر از صداقت به دیگران احترام می گذارند و برای روابط صادقانه و برابر ارزش قائل هستند.

ریاکاری نوعی عدم صداقت است که به طور خاص به ادعای داشتن باورها، معیارها یا اصول خاصی مربوط می شود که رفتار خود فرد با آن ها مطابقت ندارد.

جلب توجه

قرار گرفتن در کانون توجه هیجان انگیز می باشد. طبیعی است که از احساس تحسین شدن یا قدردانی لذت ببرید. با این حال، زمانی که شخصی مدام هوس توجه دارد، ممکن است نشان دهنده فقدان اصالت و صداقت باشد. اگر فردی همیشه در تلاش است تا کانون توجه را به خود جلب کند، همیشه در مورد دستاوردهای خود صحبت کند، یا همیشه می خواهد در مرکز توجه باشد، نشانه ای از جبران بیش از حد چیزی است که کمبود دارد.

افراد معتبر از ارزش خود مطمئن هستند.

عدم شفافیت

شفافیت یکی از ویژگی های قابل توجه افرادی است که اصالت و درستکاری دارند. آن ها در مورد افکار، احساسات و اعمال خود پذیرا و صادق هستند.

اما کسانی که فاقد صداقت و اصالت هستند، اغلب در پشت پرده ای از رازداری پنهان می شوند. آن ها از دادن اطلاعات خودداری می کنند، از پاسخ دادن به سوالات مستقیم اجتناب کنند، یا حتی برای پنهان کردن اعمال خود دروغ می گویند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان