4 علامت زبان بدن که نشان می دهد عزت نفس تان پایین است

خط سلامت: عزت نفس افراد باعث می شود ارتباطات اجتماعی قوی تری داشته باشند و بهتر بتوانند در موقعیت های اجتماعی حاضر شوند.

4 علامت زبان بدن که نشان می دهد عزت نفس تان پایین است

عزت نفس از طریق زبان بدن و حالات فیزیکی افراد قابل تشخیص است. افرادی که فاقد عزت نفس هستند کمتر در محافل اجتماعی ظاهر می شوند.

به گزارش خط سلامت عزت نفس از طریق زبان بدن قابل تشخیص است.

عزت نفس و زبان بدن

عزت نفس باعث می شود افراد نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند و مهارت ها و توانایی های وجودی خود را باور داشته باشند.  زبان بدن نقش مهمی در درک افراد از دیگران یا حتی خود دارد. حالت خمیده، نگاه پرهیز شده، یا دست های بی قرار می تواند بیشتر از کلمات باعث نشان دادن عزت نفس پایین شود. نشانه های زبان بدن زیر در افرادی که عزت نفس پایین دارند دیده می شود:

حالت خمیده

این چیزی بیش از وضعیت بدنی بد است.خم شدن اغلب تلاشی ناخودآگاه برای کوچکتر نشان دادن یا کمتر قابل توجه جلوه دادن خود است. افراد با عزت نفس پایین اغلب در وجود خود احساس ناراحتی می کنند. آن ها احساس می کنند ارزش توجه ندارند و در نتیجه از نظر جسمی عقب نشینی کنند تا از برجسته شدن اجتناب کنند.

پرهیز از تماس چشمی

افرادی که عزت نفس پایین دارند ناخودآگاه از تماس چشمی به عنوان راهی برای فاصله گرفتن استفاده می کنند زیرا از قضاوت یا طرد شدن می ترسند.

تماس چشمی شکل قدرتمندی از ارتباط است و اعتماد به نفس، علاقه و صداقت را نشان می دهد. اما وقتی از دست می‌رود، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی در عزت نفس باشد.

رفتارهای خود آرام بخش

آیا تا به حال متوجه شده اید که شخصی در حین مکالمه دائماً صورت خود را لمس می کند، با دستانش تکان می خورد یا موهایش را می چرخاند؟ به این ها رفتارهای خودآرام بخش می گویند. این رفتارهای خودآرام بخش، راهی برای مقابله با ناراحتی ناشی از مرکز توجه بودن است.

 عذرخواهی بیش از حد

همه ما با افرادی برخورد کرده‌ایم که اغلب اوقات «متاسفم» می‌گویند.آن ها برای چیزهایی که مستلزم عذرخواهی نیستند، عذرخواهی می کنند، مانند زمانی که به طور تصادفی با آن ها برخورد می کنید یا حتی زمانی که نظرات خود را بیان می کنند. افراد با عزت نفس پایین از ابراز وجود ناراحت هستند یا می ترسند که دائماً در حال انجام کار اشتباهی باشند.

اگر آن شخص شما هستید، به یاد داشته باشید، نظرات و احساسات شما معتبر است. نیازی نیست به خاطر اینکه خودتان هستید عذرخواهی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان