چه اتفاقی در مغز می افتد که برخی از آهنگ ها را دوست ندارید + آخرین یافته را بخوانید و بعد پلی کنید

خط سلامت: آهنگ و موسیقی چگونه ما را به خود جلب می کند؟ چرا انسان ها با شنیدن آهنگ و موسیقی آرام می شوند؟

چه اتفاقی در مغز می افتد که برخی از آهنگ ها را دوست ندارید + آخرین یافته را بخوانید و بعد پلی کنید

 

آهنگ ها را چرا بعد از چند ثانیه اول انتخاب می کنیم یا آنها را رد می کنیم؟ 

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می دهد چند ثانیه اول شنیدن یک آهنگ برای دانستن اینکه آیا می خواهید آن را در لیست پخش خود داشته باشید کافی است.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط تیمی از محققان روانشناسی انجام شده است، می دانیم که آیا آهنگی را تنها پس از چند ثانیه گوش دادن به آن دوست داریم یا نه.

دکتر پاسکال والیش، استادیار بالینی در مرکز علوم داده دانشگاه نیویورک، نویسنده این مطالعه، می‌گوید: در طول هر آهنگ خاصی، ویژگی‌های آکوستیک به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند، اما به نظر می‌رسد برای شنوندگان اهمیت چندانی ندارد. می توانیم در عرض پنج ثانیه یا کمتر تعیین کنیم که آیا آن را دوست داریم یا نه.

 آهنگ ها را چطور انتخاب می کنید؟

پلتفرم‌های صنعت موسیقی با گزیده‌هایی از آهنگ‌ها، قصد دارند بر انتخاب خرید مشتریان تأثیر بگذارند. اما مشخص نیست که آیا این تکه‌ها برای شنوندگان کافی است تا تشخیص دهند که آیا آهنگ‌ها را دوست دارند یا خیر. همچنین اهمیت بیشتر قسمت خاص یک آهنگ نمونه برداری شده کمتر درک شده است. تحقیقات قبلی در روش شناسی بر گزیده های کوتاهی تکیه کرده است. با این حال، مشخص نیست که پاسخ‌ها به گزیده‌ها مشابه پاسخ‌های کل آهنگ باشد.  

گزیده ها آهنگ را چرا دوست ندارید؟

محققان به این نتیجه رسیدند در حالی که کلیپ‌های ناشناخته‌ای که قبل از آهنگ ارائه شده‌اند کمترین پیش‌بینی‌کننده رتبه ترجیحی آهنگ هستند، این گونه کلیپ‌ها هنوز بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که از شانس تصادفی انتظار می‌رود، پیش‌بینی کنند.

والیش می‌گوید: این یافته ممکن است پیامدهای گسترده‌ای برای درک ما از ویژگی‌های آهنگ‌ها داشته باشد که احساسات خاصی را در شنوندگان برمی‌انگیزد. این واقعیت که یک قطعه کوچک برای اینکه به ما بگوید آیا آن را دوست داریم یا از آن متنفریم کافی است، نشان می‌دهد که ما بیشتر به حس عمومی که یک آهنگ برای ما به ارمغان می‌آورد، پاسخ می‌دهیم تا به خودی خود نت‌های موسیقی آن. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان