این رژیم غذایی مخصوص افسردگی است

خط سلامت: افسردگی یکی از اختلالات شایع روانی است. رژیم غذایی بر افسردگی تاثیر مستقیمی دارد.

این رژیم غذایی مخصوص افسردگی است

رژیم غذایی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت روانی، شادابی و نشاط می باشد.

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی مناسب در درمان افسردگی موثر است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات به طور روزانه باعث احساس شادابی و شادی می شود.

 رژیم غذایی و افسردگی

رژیم غذایی آنقدر در سلامت روان مهم است که الهام بخش یک رشته پزشکی به نام روانپزشکی تغذیه است. آنچه می خوریم برای همه جنبه‌های سلامتی ما اهمیت دارد، به ویژه سلامت روان ما. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بین رژیم غذایی و خطر ابتلا به افسردگی ارتباطی وجود دارد.

رژیم غذایی و کاهش خطر افسردگی

یک رژیم غذایی با مصرف زیاد میوه، سبزیجات، غلات، ماهی، روغن زیتون، لبنیات کم چرب و آنتی اکسیدان‌ها و مصرف کم غذاهای حیوانی با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

رژیم غذایی و افزایش خطر افسردگی

یک رژیم غذایی با مصرف زیاد گوشت قرمز یا فرآوری شده، شیرینی‌ها، محصولات لبنی پرچرب، کره، سیب زمینی و سس پرچرب، و مصرف کم میوه‌ها و سبزیجات با افزایش خطر افسردگی مرتبط است.

چه رژیم غذایی داشته باشیم؟

میوه‌ها و سبزیجات، غلات، مغزها، همراه با برخی پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی و ماست را در رژیم غذایی خود وارد کنید. از چیزهایی که با شکر یا آرد اضافه شده (مانند نان، محصولات پخته شده، غلات و ماکارونی) ساخته می شوند، اجتناب کنید و مصرف چربی‌های حیوانی، گوشت‌های فرآوری شده و کره را به حداقل برسانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان