شخصیت شناسی مردان از روی 6 رفتار / مردان ضعیف را بشناسید

خط سلامت: عزت نفس را می توان به عنوان ارزیابی یک فرد از ارزش خود تعریف کرد. به عبارت دیگر، عزت نفس نظر فرد نسبت به خودش است.

شخصیت شناسی مردان از روی 6 رفتار / مردان ضعیف را بشناسید

عزت نفس مرتبط با هویت افراد است. مردان با عزت نفس پایین که اعتماد به نفس ندارند، گاهی اوقات به گونه‌ای رفتار می‌کنند که ناامنی‌های خود را آشکار می‌کنند بدون اینکه حتی متوجه شوند که این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش خط سلامت مردانی که عزت نفس پایینی دارند ویژگی های ظریف رفتاری خاصی دارند.

عزت نفس در مردان

عزت نفس در برخی مردان پایین است. مردانی که عزت نفس پایینی دارند به توانایی ها و استعدادهای خود باور ندارند و حتی برخی از آن ها شناخت کافی در مورد توانمندی های خود ندارند.  در اینجا رفتارهای نامحسوسی وجود دارد که مردان در صورت داشتن اعتماد به نفس پایین از آن ها استفاده می کنند:

مقایسه های منفی

بسیاری از مردان به شدت از خود انتقاد می‌کنند و کاستی‌های تصوری خود را به‌ویژه زمانی که خود را با مردان دیگر مقایسه می‌کنند، بی‌اندازه نشان می‌دهند . آن ها تمایل دارند بر جنبه های منفی زندگی خود تاکید کنند تا جنبه های مثبت.

اجتناب  از تماس چشمی

بسیاری از مردانی که اعتماد به نفس پایینی دارند ، برای حفظ تماس چشمی مشکل دارند .تعاملات اجتماعی آن ها را ناراحت یا مضطرب می کند. این مردان نگران هستند که دیگران آن ها را قضاوت کنند یا به نحوی از آن ها ایراد بگیرند.

چالش های سلامت روان

رنج بردن از اضطراب و افسردگی کافی است تا هر پسری دچار عقده حقارت شود. اختلالات سلامت روان باعث می شود فرد احساس کوچکی و بی ارزشی کند، حتی اگر دیگران او را اینطور تصور نکنند.

علل اصلی عزت نفس پایین به سوء استفاده ذهنی یا جسمی، عدم تایید اعتبار یا احساسات ناخوشایند در دوران کودکی مرتبط می باشد. مراجعه به روانشناس ابزار ارزشمندی برای مدیریت سلامت روان و تکنیک های یادگیری برای رهایی از آسیب های دوران کودکی است.

 حالت تدافعی

وقتی مردی با عزت نفس پایین به خاطر کارهایش مورد انتقاد قرار می گیرد، یا آن را انکار می کند یا سعی می کند دیگران را به این فکر وادار کند که هرگز اتفاق نیفتاده است، یا آن را به یک شوخی تبدیل می کند. 

او تمایل دارد عیب‌های خود را به گردن دیگران بیندازد. یک مرد با اعتماد به نفس پایین به کناره گیری از دیگران یا به طور عمدی به دعوا می پردازد .

احساس مالکیت

مردی که اعتماد به نفس ندارد، دیوانه‌وار هر چیزی را که ادعا می‌کند به آن احساس مالکیت دارد. این رفتار ناشی از این باور است که او ارزشی ندارد و دیگران نمی‌توانند او را به خاطر خود واقعی‌اش دوست داشته باشند و از او قدردانی کنند. به دلیل اعتماد به نفس پایین این مرد به سادگی نمی تواند بفهمد که دوستانش واقعاً او را دوست دارند.  

میل به اعتبارسنجی خارجی

مردانی که دائماً به دنبال پذیرش و تأیید دیگران هستند ، فاقد اعتماد به نفس هستند. این افراد به اندازه کافی به خود ایمان ندارند تا به قضاوت خود اعتماد کنند و نیاز به اطمینان دائمی از طرف دیگران دارند تا احساس اعتبار کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان