شیرین کننده های مصنوعی موجب اضطراب می شوند

خط سلامت: اضطراب با بی قراری و احساسات ناخوشایند در افراد همراه است. اضطراب به عوامل مختلفی بستگی دارد.

شیرین کننده های مصنوعی موجب اضطراب می شوند

اضطراب با رژیم غذایی افراد مرتبط است. طبق یک مطالعه، آسپارتام، یک شیرین کننده مصنوعی که در نزدیک به 5000 غذا و نوشیدنی رژیمی یافت می شود، با اضطراب مرتبط است.

به گزارش خط سلامت شیرین کننده های مصنوعی عوارض جانبی زیادی برای بدن دارند.

اضطراب و شیرین کننده های مصنوعی

اضطراب و شدت آن با میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی مرتبط است. یک شیرین کننده مصنوعی اغلب چیزی است که مردم به آن علاقه دارند، زیرا به طور گسترده ای به عنوان ماده ای تبلیغ می شود که در نوشیدنی ها و مواد غذایی بدون نگرانی در مورد اثرات مضر شکر بر سلامتی استفاده می شود.

یک مطالعه جدید نشان داده است هیچ چیز شیرین یا خوبی در آن وجود ندارد. آسپارتام که یک شیرین کننده مصنوعی است که در تقریبا 5000 نوشیدنی و غذای رژیمی یافت می شود، توسط محققان با رفتارهای اضطراب مرتبط است. قبل از اینکه به طور کامل مصرف شیرین کننده های مصنوعی را متوقف کنید، بیایید دریابیم که این مطالعه چه چیز دیگری را نشان داده است.

محققان کالج پزشکی دانشگاه ایالتی فلوریدا ارتباطی بین آسپارتام، که یک شیرین‌کننده مصنوعی است، و رفتاری شبیه به اضطراب در موش‌ها پیدا کرده‌اند.

شیرین کننده های مصنوعی

مطالعه ای رابطه بین شیرین کننده های مصنوعی و اضطراب را بررسی کرده است. این مطالعه که در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، نشان می‌دهد اثرات اضطرابی در دو نسل مردانی که در معرض این شیرین کننده مصنوعی قرار گرفتند نیز مشاهده شد .

در سال 1981، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده سیگنال سبز داد و اکنون، تقریباً 5000 تن از این شیرین کننده مصنوعی هر سال تولید می شود. آسپارتام در صورت مصرف به اسید آسپارتیک، متانول و فنیل آلانین تبدیل می شود. این سه می توانند اثرات قوی روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان