کشف تکنیک برگشتن حس بویایی/ اگر پس از کرونا بویایی ندارید بخوانید

خط سلامت: کرونا با عوارض فراوانی برای سلامت جسم و روان همراه بود. برخی افراد گزارش می دهند ابتلا به کرونا، منجر به تضعیف حس بویایی آن ها شده است. اخیرا تحقیقات نشان داده است امکان تقویت حس بویایی در این افراد وجود دارد.

کشف تکنیک برگشتن حس بویایی/ اگر پس از کرونا بویایی ندارید بخوانید

کرونا با پیامدهای جبران ناپذیری برای سلامتی همراه بود. برخی از افراد گزارش می دهند پس از ابتلا به کرونا، حس بویایی آن ها به شدت تضعیف شده است؛ به گونه ای که نمی توانند برخی بوها را درک کنند.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است افرادی که در نتیجه ابتلا به کرونا حس بویایی خود را از دست داده اند، می توانند مجددا حس بویایی خود را تقویت کنند.

کرونا و تضعیف حس بویایی

کرونا با پیامدهای جبران ناپذیری برای سلامتی همراه بود.

اخیرا تحقیقات نشان داده است کسانی که بعد از ابتلا به کرونا حس بویایی خود را از دست داده اند می توانند با قرار گرفتن در معرض برخی رایحه ها، بویایی خود را تقویت کنند.

بخشی از درمان برای افرادی که در نتیجه ابتلا به کرونا بویایی خود را  ازدست داده اند، این است که درحالی که رایحه خاصی مانند: اسطوخودوس یا پرتقال در هوا پخش می شود، این افراد باید بوی آن ها را تجسم کنند. به این ترتیب مغز تا حدودی تحریک می شود. محققان اعلام کرده اند تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان