فیلم/ این افراد از آزار خود و دیگران لذت می برند + ببینید در زندگی شان چه گذشته است!

خط سلامت: سادیسم و مازوخیسم دو مفهوم نسبتا شناخته شده در روان شناسی است. پژوهش ها نشان می دهد افراد با الگوی رفتاری سادیستیک یا تمایلات مازوخیسمی، در گذشته آسیب های شدیدی را تجربه کرده اند.

فیلم/ این افراد از آزار خود و دیگران لذت می برند + ببینید در زندگی شان چه گذشته است!

سادیسم عبارت است از لذت بردن از رنج دیگران و مازوخیسم به معنای لذت بردن از تحمل رنجی که به آن ها تحمیل می شود است.

به گزارش خط سلامت سادیسم و مازوخیسم یک روش مقابله ای است که افراد برای تحمل درد و رنج تحمیل شده به آن ها به کار می گیرند. افراد مبتلا به سادیسم، مجرم بودن را برای تلافی فشار های روانی که تحمل کرده اند انتخاب می کنند و از این رو آن فشار را بر سر دیگران خالی می کنند. فرد مازوخیسم نقش قربانی می گیرد و رنج کشیدن را انتخاب می کند. 

مازوخیسم چیست؟

مازوخیسم یا آزارخواه جنسی به حالتی گفته می شود که فرد علاقه بسیار زیادی به شکنجه های جنسی دارد. شکنجه واقعا آزار دهنده است اما فرد مبتلا به این اختلال، از این حالات لذت می برد. قطعا این سوال برای شما پیش می آید که مگر امکان دارد کسی در چنین شرایطی احساس خوشایند داشته باشد؟

روانشناسان بیان می کنند ریشه این اختلال به دوران کودکی فرد برمی گردد. کسانی که در کودکی خود تحقیر شدن، کتک خوردن و هر گونه آزار دیگر را تجربه کرده اند، به یک فرد عقده ای تبدیل می شوند که وجود آن ها را خشم و نفرت فرا می گیرد. اکنون برای مهر این خشم، در بزرگسالی به دنبال رفتارهای جنسی خشونت آمیز می روند. به عبارت کلی این افراد زمانی ارضا می شوند که در حین رابطه جنسی، کتک بخورند.طلاق

علائم اختلال مازوخیسم

کافی است به رفتار و حرکات فرد توجه کنید تا از روی علائمی که در ادامه ذکر می کنیم متوجه شوید این فرد یک مازوخیسم هست یا خیر:

بارزترین علامت، تمایل به رفتارهایی همانند کتک خوردن، رنج کشیدن و تحقیر شدن در هر بار رابطه جنسی است که ادامه دار شده و بیشتر از قبل شدت پیدا می کند.

تا زمانی که در رابطه، فرد را اذیت و آزار نکنید، ارضا نخواهد شد. آن ها از شما می خواهند که تا جایی که امکان دارد با آن ها بد رفتاری نموده و تحقیرشان کنید. شاید برای شما عجیب باشد ولی این فرد لذت می برد.

فحاشی از جمله علاقمندی های یک فرد مازوخیسم است.

سادیسم چیست؟

نقطه مقابل مازوخیسم، سادیسم است. سادیسم در واقع آزارگری جنسی است. این دسته از افراد علاقمند هستند به فرد مقابل خود آسیب رسانده و او را اذیت کنند در غیر این صورت ارضا نخواهند شد. آمار نشان می دهد اوج این اختلال در قبل از سن 18 سالگی بوده و تعداد مردان مبتلا به این اختلال بیشتر از زنان است.

علائم بیماری سادیسم

اگر در شریک زندگی خود نشانه های زیر را مشاهده نمودید، سریعا به روانشناس مراجعه نموده و شرایط را گزارش کنید چرا که خود ما در خطر اصلی قرار دارید:

فرد مبتلا به سادیسم در تخیلات خود به آزار جنسی فکر می کنند و چه به صورت جسمی و چه به صورت زبانی، این عمل را انجام می دهد. برای مثال تحقیر کردن، فحاشی در حین رابطه از جمله آزارهای روانی و کتک زدن و ...، از جمله آسیب های جسمی است که فرد درگیر به شما وارد می کند.

در رابطه با فرد مبتلا به سادیسم شما چیزی از عشق و احساس مشاهده نخواهید کرد و حتی اگر در رابطه شما گرایشی به این موضوع نشان دهید، قطعا شدت آزارها برای شما بیشتر خواهد شد چرا که فرد درگیر را عصبی می کنید.

دلایل بروز اختلال سادیسم

به طور کلی چند عامل بسیار مهم در ابتلا به این ناهنجاری روانی نقش دارد:

اختلالات هورمونی در بدن

توارث و ژنتیک

مشکلاتی که فرد در دوران کودکی خود تجربه نموده است 

ابتلا به سایر ناهنجاری های روانی

سو رفتار جنسی در دورانی از زندگی

درمان اختلالات مازوخیسم و سادیسم

متاسفانه هر دو اختلال مازوخیسم و سادیسم در جایگاه خود بسیار خطرناک بوده و فرد مبتلا به یکی از این دو اختلال هر لحظه می تواند به همسر خود آسیب وارد کند.

به همین دلیل است که باید در اولین فرصت درمان تحت نظر متخصصین توانمند شروع شود.

دارو درمانی

به هر حال در مدت درمان تحت نظر روانپزشک باید داروهایی  مصرف شود تا به درمان و عملکرد سایر روش های درمانی کمک کند.

هیپنوتیزم درمانی

روش هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی در درمان مازوخیسم بسیار موثر بوده و به عنوان موثرترین روش درمانی شناخته شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان