عشق های از دست رفته رمز گشایی شد

خط سلامت:عشق ورزی و اعتماد به افراد ریشه در دوران کودکی دارد.

عشق های از دست رفته رمز گشایی شد

عشق ورزی و اعتماد کردن افراد به همدیگر دلایل مختلفی دارد.

به گزارش خط سلامت توانایی اعتماد کردن، عشق ورزیدن و حل تعارض با عزیزان از دوران کودکی شروع می شود .

عشق ورزی و اعتماد

عشق ورزی و اعتماد یک صفت مثبت در افراد است که با توجه به عوامل مختلفی شکل می گیرد.

تجارب بین فردی با مادر در 12 تا 18 ماه اول زندگی، رفتار افراد را در روابط عاشقانه 20 سال بعد پیش بینی می کند. افراد قبل از اینکه بتوانند به خاطر بسپارند، قبل از اینکه زبانی برای توصیف آن داشته باشند، و به روش هایی که از آن آگاه نیستند، نگرش های ضمنی در ذهن رمزگذاری می شوند، در مورد اینکه چگونه با آن ها رفتار می شود یا چقدر شایسته عشق و محبت هستند.

تجارب کودکی در شکل گیری شخصیت بزرگسالی

در حالی که این نگرش ها با روابط جدید، درون نگری و درمان تغییر می کنند، در مواقع استرس، الگوهای قدیمی اغلب خود را دوباره نشان می دهند. نوزادی که با او بدرفتاری می‌شود، تبدیل به مجادله دفاعی می‌شود. نوزادی که مادرش حواسش جمع و حامی بود، از طریق مشکلات، از حسن نیت طرف مقابل مطمئن است.

این یک نگاه «سازمانی» به توسعه اجتماعی انسان است. مردم راه منسجم و انطباقی را تا آنجا که می توانند برای پاسخ دادن به محیط فعلی خود بر اساس آنچه در گذشته برایشان اتفاق افتاده است، پیدا می کنند.

اعتماد+ کودکی

شکل گیری عشق در بزرگسالی

بررسی پیوندهای بین روابط مادر و نوزاد و شراکت‌های عشقی بعدی به عنوان بخشی از مطالعه طولی دانشگاه مینه سوتا قرار گرفت. آزمودنی‌های آن‌ها 75 فرزند که از بدو تولد تا اوایل 30 سالگی آنها را ارزیابی می‌کردند، از جمله دوستان نزدیک و شرکای عاشقانه‌شان.

زمانی که بچه‌ها نوزاد بودند، آن ها را در موقعیت‌های عجیب یا استرس‌زا با مادران شان قرار می‌دادند تا بررسی کنند چقدر به هم متصل شده‌اند. از آن زمان، کودکان - که اکنون بالغ هستند - به طور منظم برای ارزیابی رشد عاطفی و اجتماعی خود به آنجا مراجعه کرده اند. نویسندگان بر مهارت ها و انعطاف پذیری خود در کار از طریق درگیری با همسالان مدرسه، بهترین دوستان نوجوان و در نهایت، شرکای عشقی تمرکز کرده اند.

محققان دریافتند اگر افراد با یک شریک متعهد و قابل اعتماد درگیر شوند، شاید بتوانند مدل‌های خود را اصلاح کنند و رفتار خود را به گونه‌ای متفاوت تنظیم کنند تا بر الگوهای قدیمی غلبه کنند. نوزاد بی وفایی دیده می تواند وفادار شود. نوزادی که دوستش نداشته باشند می تواند عشق ورزیدن را بیاموزد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان