روانشناسی عشق / روانشناسان می گویند 70 در صد تعارضات زناشویی باقی می ماند + فرمول حل تعارضات

خط سلامت: ولنتاین روز عشق است. از روز ولنتاین به عنوان فرصتی برای بهبود رابطه با همسر خود استفاده کنید. پژوهش ها نشان داده است پذیرش ویژگی های منفی همسر و مثبت نگری نقش مهمی در بهبود رابطه ایفا می کند.

روانشناسی عشق / روانشناسان می گویند 70 در صد تعارضات زناشویی باقی می ماند + فرمول حل تعارضات

ولنتاین فرصتی برای ترمیم رابطه زن و شوهر با یکدیگر است. اگر هریک از همسران حتی یک گام کوچک برای بهبود رابطه بردارند، در حقیقت بهترین کادو ولنتاین را به شریک زندگی خود هدیه داده اند.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است تلاش برای تغییر ویژگی شخصیتی یک فرد دیگر ( برای مثال همسر)، بی فایده است و محصولی جز ناامیدی، خشم و تشدید درگیری ندارد. در عوض تکنیک پذیرش ویژگی های منفی همسر و تغییر نگرش نسبت به او نقش مهمی در بهبود رابطه ایفا می کند. از ولنتاین به عنوان فرصتی برای به کارگیری این تکنیک سازنده استفاده کنید.

ولنتاین و تکنیکی برای بهبود رابطه

ولنتاین فرصتی برای بهبود رابطه زن و شوهر با یکدیگر است.

با گذشت چندین سال از زندگی مشترک، به تدریج هر یک از همسران متوجه می شوند، شریک زندگی شان دارای برخی عادت ها، رفتارها یا ویژگی های شخصیتی است که باعث آزار، عصبانیت و ناامیدی می شود. به این ترتیب هر یک از همسران از شریک زندگی خود می خواهند رفتار خود را تغییر دهد. درخواستی که اغلب به شکست می انجامد و منجر به احساس خشم و ناامیدی می شود.

آیا می توان شریک زندگی را تغییر داد؟

تلاش برای تغییر ویژگی های منفی همسر، اغلب با شکست همراه است. چنین شکست‌هایی اغلب باعث می‌شود یکی از طرفین رابطه ( زن یا شوهر)، احساس ناامیدی و  حقارت کند.

پژوهش ها نشان داده است تغییر یک رفتار عمیقاً ریشه‌دار یا یک ویژگی شخصیتی، بسیار دشوار ( تقریبا غیر ممکن) است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد نزدیک به 70 درصد از تعارضات زناشویی دائمی و غیرقابل حل هستند و تا پایان زندگی یک زوج ادامه می یابد. با توجه به این موارد به نظر شما راه حل اصلی برای پایان دادن به تعارضات زن و شوهر چیست؟

چگونه دعواهای زن و شوهری کم می شود؟

افراد معمولاً چیزهایی را در مورد شریک زندگی خود دوست دارند و چیزهایی را دوست ندارند. این ویژگی های مثبت و منفی اغلب به طور ناگسستنی به هم مرتبط هستند. تلاش برای تغییر دادن شریک زندگی بی فایده است، راه اصلی برای کاهش تعارضات بین زن و شوهر، پذیرفتن ویژگی های خاص آنها به عنوان بخشی از زندگی مشترک است.

این بدان معنا نیست که شما باید 100% معایب یک شخص را بپذیرید. گاهی اوقات هیچ نکته مثبتی در عصبانیت یا تصمیم گیری های غیر منطقی شریک زندگی وجود ندارد، ولی این غیرمنطقی است که از کسی انتظار داشته باشید اساساً ویژگی های شخصیتی خود را تغییر دهد ( کاری که انجام آن تقریباً غیرممکن است ) ولی می توانید به طور منطقی از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید جنبه های منفی خود را کمی کاهش دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان