باورتان نمی شود زندگی با یک فرد افسرده چه پیامدهایی دارد!/ جدی بگیرید

خط سلامت: افسردگی کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد. مشخص شده است افسردگی علاوه بر خود فرد، اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

باورتان نمی شود زندگی با یک فرد افسرده چه پیامدهایی دارد!/ جدی بگیرید

افسردگی همه ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است ماهیت اختلال افسردگی  به گونه ای است که علاوه بر خود فرد، شریک زندگی و سایر اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افسردگی و عوارض آن برای اطرافیان

افسردگی  کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد و این یک امر بدیهی است، اما اخیرا تحقیقات نشان می دهد کاهش درآمد، بیکاری و بروز مشکلات سلامت روان در میان افرادی که با یک فرد مبتلا به افسردگی زندگی می کنند، شایع تر است.

محققان اعلام کرده اند: تأثیر علائم افسردگی فقط به خود فرد مبتلا محدود نمی شود و باری سنگین را بر دوش سایر  اطرافیان تحمیل کند.

تاثیر افسردگی بر اطرافیان

در یک تحقیق وضعیت مالی و کیفیت زندگی 17000 بزرگسال بررسی شد و شرکت کنندگان یک پرسشنامه استاندارد باسوالات مربوط به درآمد، اشتغال، بهداشت و سایر مسائل را تکمیل کردند. همه 1700 نفر شرکت کننده با فردی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کرد زندگی می کردند .

این مطالعه نشان داد افرادی که با یک فرد افسرده زندگی می کنند، 11 در صد درآمد سالانه کمتری نسبت به سایر افراد دارند. به علاوه کیفیت زندگی این افراد نیز آسیب می‌بیند و سلامت روان و جسم  آن ها نیز افت می کند.

موارد گفته شده بخوبی اهمیت رسیدگی به موقع به علائم افسردگی را نشان می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان