این کودکان پرخاشگر می شوند / توصیه جدی به پدر و مادرها

خط سلامت: خواب بهتر تأثیر منفی استرس های محیطی بر رفتار را در کودکان کاهش می دهد.

این کودکان پرخاشگر می شوند / توصیه جدی به پدر و مادرها

خواب بخش مهمی از سلامت کلی کودک است.

به گزارش خط سلامت خواب برای کودکان عامل مهمی در نحوه رفتار آن ها می باشد.

خواب و کاهش استرس در کودکان

خواب کافی رفتارهای تکانشی کودکان را کاهش می دهد. طبق یک مطالعه جدید از موسسه توسعه جوانان در دانشگاه جورجیا، خواب کافی به کودکان کمک می کند تا با اثرات محیط های استرس زا مبارزه کنند.

محققان داده‌های حاصل از مطالعه رشد شناختی مغز نوجوانان را تجزیه و تحلیل کردند، یک مطالعه چند ساله توسعه مغز که توسط مؤسسه ملی سلامت تامین می‌شود. آن ها با استفاده از اطلاعات 11858 کودک 9 تا 10 ساله دریافتند کمبود خواب و تأخیر طولانی خواب (مدت زمانی که برای به خواب رفتن نیاز است ) ارتباط قابل توجهی با رفتارهای تکانشی دارد.

خواب و کاهش رفتارهای تکانشی

مشکلات خواب، مانند تأخیر خواب (زمانی که فرد به خواب می رود) و رفتارهای تکانشی، در چند نقطه زمانی در طول دو سال بررسی شد. هنگامی که کودکان کمتر از 9 ساعت توصیه شده می خوابند یا بیش از 30 دقیقه طول می کشد تا بخوابند، ارتباط قوی با رفتارهای تکانشی آینده وجود داشت.

برخی از این رفتارها شامل عمل بدون برنامه، جستجوی هیجان یا احساسات و عدم پشتکار بود.خواب میانجی بین این اقدامات بود، و زمانی که مشکلات خواب در طول مطالعه وجود نداشت، تکانشگری نیز در آینده کمتر مشاهده می‌شد.

این یافته‌ها نه تنها نقش خواب را در رشد شناختی و رفتاری برجسته می‌کند، بلکه مداخلات کم‌هزینه را برای کمک به رشد روان‌شناختی کودکانی که با عوامل استرس‌زا در خانه مواجه هستند، مهیا می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان