مهمترین چیزهایی که پدر و مادرها به فرزندشان یاد می دهند

خط سلامت: کودک از پدر و مادر خود نکات فراوانی را می آموزد. لازم است پدر و مادر الگو های مناسبی برای فرزندان خود باشند و با رفتار خود مهم ترین موارد را به کودکان خود بیاموزند.

مهمترین چیزهایی که پدر و مادرها به فرزندشان یاد می دهند

کودک با الگو برداری از پدر و مادر خود مهارت های بسیاری را فرا می گیرد.

به گزارش خط سلامت لازم است پدر و مادر در فرایند تربیت کودک، برخی نکات اساسی و مهارت های پایه را به کودک بیاموزند و او را برای وارد شدن به اجتماع آماده کنند.

کودک چه چیزی را از پدر و مادر باید بیاموزد؟

کودک لازم است برخی مهارت های اصلی برای ورود به جامعه را از پدر و مادر خود بیاموزد. در ادامه برخی از مهم ترین مهارت هایی که لازم است کودک از پدر و مادر خود بیاموزد را معرفی می کنیم:

مقابله با ناملایمات

همه کودکان در مقطعی از زندگی با انواع ناملایمات مواجه می شوند و والدین به آنها کمک می کنند تا درک کنند چگونه با شرایط سخت کنار بیایند.

لازم است پدر و مادر به کودک خود کمک کنند تا بفهمد ناملایمات و چالش های زندگی بازتابی از اشتباه او نیست.

همچنین لازم است کودک این نکته را درک کند که مواجهه با مشکلات و چالش های زندگی به حل موثر آن ها کمک می کند و اجتناب و پا پس کشیدن به هیچ عنوان چاره مشکل نیست.

خود تنظیمی

کودکان نیز مانند بزرگسالان استرس را  تجربه می کنند.

تنها تفاوت بین کودکان و بزرگسالان این است که در طول زمان، بزرگسالان تکنیک های مقابله با استرس را توسعه داده اند که به آنها کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را تنظیم کنند.

رشد مهارت‌ خودتنظیمی در کودکان به زمان و تمرین نیاز دارد. خودتنظیمی به این معنا است که کودک بتواند احساسات خود را مدیریت کند و به راحتی تسلیم احساس خشم و غم نشود.

پاسخ دادن به سوالات فرزندان با حوصله به جای عصبانی شدن، خودتنظیمی را در کودک تقویت می کند. برای این امر پدر و مادر باید ابتدا به فرزندان خود احساسات مختلف را آموزش دهند و سپس، مکانیسم های مقابله با هر یک از احساسات را تمرین کنند.

نگهداری از گیاهان 

تشویق کودکان برای نگهداری از گیاهان روحیه آن ها را تقویت می کند و احساس طراوت را افزایش می دهد. چه میوه و سبزی یا گل باشد، یادگیری باغبانی یک مهارت ارزشمند زندگی است. به کودک خود بیاموزید گیاه چقدر طول می کشد تا رشد کند و شکوفا شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان