راز بیماری های روانی افراد چاق فاش شد

خط سلامت: افسردگی یکی از اختلالات شایع است که به دلایل متفاوتی ایجاد می شود.

راز بیماری های روانی افراد چاق فاش شد

افسردگی به رژیم غذایی مرتبط است.

به گزارش خط سلامت افسردگی با افزایش کوتاه مدت وزن مرتبط است.

افسردگی و افزایش وزن

افسردگی با افزایش کوتاه مدت وزن بدن مرتبط است. تحقیقات جدید نشان می دهد افزایش علائم افسردگی با افزایش وزن بدن در صورت اندازه گیری یک ماه بعد مرتبط است. این مطالعه نشان داد که این افزایش در میان افراد دارای اضافه وزن یا چاقی بیشتر بود، اما هیچ ارتباطی بین عموماً داشتن علائم بیشتر افسردگی و وزن بالاتر یافت نشد.

ارتباط وزن و سلامت روان

تحقیقات ارتباطی بین وزن و سلامت روانی را پیشنهاد کرده است که هر یک به طور بالقوه بر دیگری تأثیر می گذارد اما این رابطه پیچیده است و به خوبی درک نشده است، به ویژه در رابطه با اینکه چگونه تغییرات در سلامت روانی یک فرد بر وزن بدن آن ها در طول زمان تأثیر می گذارد.

برای کمک به پاسخ به این سوال، محققان در واحد اپیدمیولوژی شورای تحقیقات پزشکی کمبریج (MRC) داده‌های بیش از 2000 بزرگسال ساکن در کمبریج‌شر، بریتانیا را که در مطالعه فنلند COVID-19 استخدام شده بودند، بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌های دیجیتالی مربوط به سلامت روان و وزن بدن را هر ماه تا نه ماه در طول همه‌گیری کووید-19 تکمیل کردند.

سوالات علائم افسردگی، اضطراب و استرس درک شده را در یک فرد ارزیابی کردند. نمره بالاتر حاکی از شدت بیشتر بود که حداکثر امتیاز ممکن برای افسردگی 24، برای اضطراب 21 و برای استرس 40 بود. سپس این تیم از مدل‌سازی آماری برای بررسی اینکه آیا داشتن سلامت روانی ضعیف‌تر از حد معمول به تغییرات وزن بدن یک ماه بعد مرتبط است یا خیر، استفاده کرد.

محققان دریافتند به ازای هر افزایش در امتیاز معمولی افراد برای علائم افسردگی، وزن بعدی آن ها یک ماه بعد 45 گرم افزایش می یابد. افراد با BMI بالا در حال حاضر در معرض خطر بیشتری از سایر بیماری ها هستند، بنابراین این امر به طور بالقوه منجر به وخامت بیشتر در سلامت آن ها شود. نظارت و رسیدگی به علائم افسردگی در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی به جلوگیری از افزایش وزن بیشتر کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان