با این سه راه فورا خستگی کاهش پیدا می کند

خط سلامت: خستگی و کرخت بودن بدن به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.

با این سه راه فورا خستگی کاهش پیدا می کند

خستگی و فقدان انرژی در نتیجه ابتلا به پاره ای از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت علت افسردگی گاهی اوقات به تغدیه و مسائل پزشکی بر می گردد. در ادامه برخی دلایل احساس خستگی را توضیح می دهیم.

خستگی چه علت هایی دارد؟

خستگی یکی از علائم رایج بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری قلبی، آرتریت، کم خونی ، بیماری تیروئید و آپنه خواب است. در صورت احساس خستگی غیرعادی با پزشک صحبت کنید.

راه های کاهش خستگی

برخی راه هایی که به کاهش خستگی کمک می کند، عبارت است از:

خوردن ماهی

امگا 3 هوشیاری را افزایش می دهد. بر اساس مطالعه‌ دانشمندان ایتالیا، داوطلبانی که به مدت 21 روز یک کپسول امگا 3 مصرف کردند، زمان واکنش ذهنی سریع‌تری را نشان دادند.

ورزش کردن

بسیاری از مطالعات نشان می دهد فعالیت بدنی باعث افزایش سطح انرژی می شود.

کری جی استوارت- Kerry J. Stewart- استاد پزشکی و مدیر فیزیولوژی ورزشی بالینی و تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: ورزش به طور مداوم با بهبود انرژی و کیفیت کلی زندگی مرتبط است. افراد فعال، اعتماد به نفس بیشتری دارند. اما ورزش کارآیی قلب، ریه ها و ماهیچه ها را نیز بهبود می بخشد.

مشخص شده است یوگا به ویژه برای افزایش انرژی موثر باشد.

محققان دانشگاه اورگان به 135 مرد و زن 65 تا 85 ساله آموزش یوگا ارائه کردند. در پایان شش ماه، شرکت کنندگان افزایش احساس خوشبختی و افزایش انرژی کلی را گزارش کردند.

نوشیدن آب

کم آبی انرژی را از بین می برد و عملکرد فیزیکی را مختل می کند. تحقیقات نشان می دهد کم آبی، انجام تمرینات وزنه برداری را برای ورزشکاران دشوارتر می کند.

همچنین نشان داده شده است کم آبی باعث کاهش هوشیاری و تمرکز می شود. اما چگونه بفهمیم به اندازه کافی آب می نوشیم؟ متخصصان می گویند: زرد کم رنگ، رنگ طبیعی ادرار است و اگر ادرار تیره تر از آن یاشد، باید آب بیشتری نوشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان