دانشمندان می گویند این شش تکنیک برای تقویت مغز حرف ندارد+یادگیری شب امتحان

خط سلامت: سلامت مغز سبب رشد شخصی بهتر می شود.

دانشمندان می گویند این شش تکنیک برای تقویت مغز حرف ندارد+یادگیری شب امتحان

سلامت مغز با انجام تکنیک هایی افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت انجام تکنیک های زیر به حفظ سلامت عملکرد مغز کمک می کند.

سلامت مغز

سلامت مغز با انجام تکنیک های زیر تقویت می شود:

مدیتیشن: تمرینات ذهن آگاهی با افزایش تراکم ماده خاکستری در نواحی مرتبط با حافظه، همدلی و تنظیم استرس باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی می شود. تکنیک های مختلف مدیتیشن، مانند توجه متمرکز و مراقبه محبت آمیز بر مغز تأثیر متفاوتی می گذارند. گنجاندن یک تمرین مدیتیشن منظم در روال خود تحول شخصی را تسهیل می کند.

تمرینات مغز: به چالش کشیدن مغز با کارهای جدید و سخت شکل‌گیری ارتباطات عصبی جدید را تحریک می کند. حل پازل، یادگیری یک زبان جدید، یا نواختن یک آلت موسیقی توانایی های شناختی را افزایش می دهد و باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی می شود. گنجاندن تمرینات شناختی در روال روزانه به حفظ مغز سالم و سازگار کمک می کند.

 ورزش: ورزش با افزایش تولید فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF)، پروتئینی که برای رشد و نگهداری نورون‌ها ضروری است، باعث افزایش انعطاف‌پذیری عصبی می‌شود. انواع مختلف ورزش مانند فعالیت های هوازی، تمرینات قدرتی و یوگا برای سلامت مغز مفید می باشند. فعالیت بدنی منظم در سبک زندگی به رشد شخصی کمک می کند و از عملکرد شناختی حمایت می کند.

خواب: خواب کافی برای سلامت مغز، حمایت از تثبیت حافظه و ترمیم عصبی ضروری است. اولویت دادن به خواب و اجرای شیوه های بهداشت خواب  خوب  کیفیت خواب را بهبود می بخشد و باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی می شود.

تغذیه: یک رژیم غذایی مغذی با تامین مواد مغذی ضروری برای عملکرد مغز بر روی نوروپلاستیسیته تاثیر می گذارد. مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از سلامت مغز و عملکرد شناختی حمایت می کند.

مدیریت استرس: استرس مزمن تأثیر منفی بر سلامت کلی مغز دارد. اجرای تکنیک‌های مدیریت استرس، مانند تمرین‌های تنفس عمیق، آرام‌سازی پیشرونده عضلانی و یادداشت روزانه، می‌تواند بهزیستی ذهنی را ارتقا داده و از تحول شخصی حمایت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان