نوزادان خیلی باهوش تر از آن هستند که تصور می کنید

خط سلامت: خودآگاهی به معنای شناخت خود و محیط اطراف است. نوزادان نیز از مهارت خودآگاهی برخوردارند.

نوزادان خیلی باهوش تر از آن هستند که تصور می کنید

خودآگاهی در نوزادان در ماه های اولیه زندگی شروع می شود و نحوه تعامل با محیط را یاد می گیرند.

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه بیرمنگام، نوزادان از چهار ماهگی نحوه تعامل بدنشان با فضای اطرافشان را درک می کنند.

خودآگاهی در نوزادان

خودآگاهی در نوزادان توسط حواس آن ها ایجاد می شود. کارشناسان آزمایشگاه بیبی بیرمنگام به نوزادان یک توپ را روی صفحه نمایش نشان دادند که به سمت آن ها یا از آن ها دور می شد. هنگامی که توپ روی صفحه نمایش به آن ها نزدیکتر بود، در حالی که فعالیت مغزی آن ها اندازه گیری می شد، نوزادان با یک "لمس" (ارتعاش کوچک) روی دستان خود نشان داده می شدند.

محققان دریافتند از چهار ماهگی، نوزادان فعالیت مغزی حسی (لمسی) افزایش یافته را نشان می دهند. یافته‌ها نشان دادند در چند ماه اول زندگی، قبل از اینکه نوزادان حتی یاد بگیرند به اشیا دست یابند، مغز چندحسی به هم متصل می‌شود.

برای ایجاد پیوند بین آنچه نوزادان می بینند و آنچه احساس می کنند. این بدان معنی است آن ها فضای اطراف خود را حس می کنند و می فهمند که بدن آن ها چگونه با آن فضا تعامل می کند. این نشان دهنده خودآگاهی در نوزادان است. محققان دریافتند مغز نوزادان آگاهی پیچیده تری از نحوه وجود بدن شان در فضای اطراف ایجاد می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان