اندوه و سوگ برای سلامت روان مفید است/باورش سخت است

خط سلامت: اندوه و سوگ برخلاف تصور فقط با مرگ یکی از عزیزان رخ نمی دهد، از دست دادن یک رابطه عاطفی یا دوستانه، خراب شدن وسیله مورد علاقه، ترد شدن های شدید و... در افراد احساس اندوه و سوگ را ایجاد می کند.

اندوه و سوگ برای سلامت روان مفید است/باورش سخت است

اندوه و سوگ انواع مختلفی دارد و همه افراد مراحل سوگ را یکسان طی نمی کنند.

به گزارش خط سلامت اندوه و سوگ طولانی مدت در برخی افراد نشانه اختلال (CGD) است.

سوگواری در هر فردی متفاوت است، اما برخی از ویژگی های مشترک این فرآیند و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد زمان کمک گرفتن فرا رسیده است.

اندوه و سوگ طولانی

اندوه حاد پاسخی طبیعی و دردناک به از دست دادن است. در بیشتر موارد، بزرگسالان این دوره شدید احساسات طاقت‌ فرسا را ​​برای حدود یک سال پس از سوگ تجربه می‌ کنند، در حالی که کودکان و نوجوانان ظرف 6 ماه بهبود می یابند.

تجربه غم و اندوه حاد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به همه چیز از شرایط مرگ گرفته تا سلامت روان فردی که این فقدان را تجربه می کند بستگی دارد.

علائم سوگ حاد شامل اشک، اندوه و بی خوابی است و نیازی به درمان ندارد.

دکتر سونیا لات- Dr. Sonia Lott- متخصص در درمان اختلال غم و اندوه طولانی‌ مدت، می‌ گوید: علی‌رغم باورهای رایج، غم و اندوه به صورت مرحله‌ای رخ نمی‌ دهد و بیان غم و اندوه محدود به طیفی از احساسات نیست. غم و اندوه شامل تغییراتی در تفکر می شود و تاثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی دارد.

 احساس غم و اندوه زمانی که با سوگواری از دست دادن یکی از عزیزان طبیعی است، اما اگر علائم غم طولانی شود امکان ابتلا به اختلال غم و اندوه پیچیده (CGD) وجود دارد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان