شعبده بازها کمتر به مشکلات روانی مبتلا می شوند+ یک ویژگی روانی خاص

خط سلامت: اختلالات روانی انواع مختلف دارد و در برخی افراد بنا به شرایط محیطی یا ژنتیکی این اختلالات کمتر یا بیشتر هستند.

 شعبده بازها کمتر به مشکلات روانی مبتلا می شوند+ یک ویژگی روانی خاص

اختلالات روانی شایع در برخی اقشار جامعه کمتر دیده می شود.

به گزارش خط سلامت اختلالات روانی در شعبده باز ها شیوع کمتری دارد.

اختلالات روانی در شعبده باز ها

اختلالات روانی و مشکلات سلامت روان در شعبده باز ها طبق تحقیقات انجام شده کمتر دیده می شود. مطالعه‌ای روی شعبده‌بازان در سراسر جهان، به رهبری دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه Aberystwyth ، نشان می‌دهد شعبده بازان  نسبت به سایر افراد خلاق‌ و جمعیت عمومی کمتر مستعد مشکلات سلامت روان می باشند.

این تحقیق در مجله BJPsych Open منتشر شد ، ویژگی‌های آسیب‌شناسی روانی تقریباً 200 شعبده باز را اندازه‌گیری کرد و نتایج را با داده‌های سایر گروه‌های هنری و جمعیت عمومی مقایسه کرد. نتیجه گیری شد شعبده بازان به طور قابل توجهی امتیاز کمتری نسبت به سایر انواع خلاق و مردم عادی داشتند.

این مطالعه نشان داد شعبده بازها  علیرغم کارشان با توهم غوطه ور شدن در رمز و راز،  کمتر احتمال دارد تجربیات غیرعادی مانند توهم یا بی نظمی شناختی داشته باشند. نتایج نشان می دهد ارتباط بین خلاقیت و آسیب شناسی روانی پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.

در این تحقیق شعبده بازان در «عدم انطباق تکانشی» امتیاز پایینی کسب کردند، ویژگی ای که با رفتار ضد اجتماعی و خودکنترلی کمتر مرتبط است. این ویژگی برای بسیاری از گروه‌های خلاق مانند نویسندگان، شاعران و کمدین‌هایی که کارهایشان اغلب تند و تیز است و خرد متعارف را به چالش می‌کشد، ارزشمند است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان