نگهداری از این حیوان خانگی با بیماری اسکیزوفرنی رابطه دارد

خط سلامت: اسکیزوفرنی با نگهداری گربه مرتبط است.

نگهداری از این حیوان خانگی با بیماری اسکیزوفرنی رابطه دارد

اسکیزوفرنی با نگهداری گربه مرتبط است.

به گزارش خط سلامت دکتر جان مک‌گرات-John McGrath- از مرکز تحقیقات سلامت ذهنی کویینزلند استرالیا گفت: ما یک ارتباط بین نگهداری از گربه و افزایش احتمال بروز اختلالات مرتبط با بیماری اسکیزوفرنی پیدا کردیم؛‌ در واقع پس از تنظیم متغیرهای کمّی متوجه شدیم که افراد در تماس با گربه تقریبا دو برابر احتمال بیشتر برای ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی دارند.

به گزارش خط سلامت دکتر جان مک‌گرات گفت: بین نگهداری از گربه و افزایش احتمال بروز اختلالات مرتبط با بیماری اسکیزوفرنی ارتباط پیدا کرده و متوجه شدیم  افراد در تماس با گربه تقریبا دو برابر با احتمال بیشتر به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا می شوند.

علائم بیماری اسکیزوفرنی شامل توهم ، هذیان، افکار و گفتار آشفته، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های روزمره و تمایل به جدا ماندن از دیگران می‌شود.

بیماری اسکیزوفرنی چه علتی دارد؟

دانشمندان می گویندعوامل ژنتیک و محیطی در بروز بیماری اسکیزوفرنی نقش دارند.

تحقیقات قبل نشان داده است انگل توکسوپلاسما گوندی (Toxoplasma gondii) با تغییرات شخصیتی،‌ علائم روان‌پریشانه و برخی اختلالات عصبی (نورولوژیک) مرتبط است.

مطالعه جدید بررسی کرده که آیا تماس با گربه‌ها می‌تواند خطر ایجاد بیماری اسکیزوفرنی را افزایش دهد. محققان ۱۷ مطالعه انجام شده در مدت ۴۴ سال گذشته در ۱۱ کشور از جمله آمریکا و انگلیس را آنالیز کردند. این تحقیقات «یک ارتباط قابل توجه» بین تماس با گربه‌ها و اختلالات مرتبط با بیماری اسکیزوفرنی را نشان داد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان