این فاکتور را تقویت کنید پرخاشگری کم می شود

خط سلامت: خواب خوب می تواند بچه ها را از تکانشگری مرتبط با استرس دور نگه دارد.

این فاکتور را تقویت کنید پرخاشگری کم می شود

خواب کافی می تواند به کودکان کمک کند تا با رفتارهای تکانشی که اغلب توسط محیط های استرس زا ایجاد می شوند مبارزه کنند.

به گزارش خط سلامت محققان داده های بیش از 11000 کودک 9 تا 10 ساله را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند افرادی که کمتر از 9 ساعت می خوابند یا بیش از 30 دقیقه طول می کشد تا به خواب بروند، رفتارهای تکانشی بیشتری از خود نشان می دهند.

خواب و تکانشگری

محققان م یگویند: خواب به عنوان یک واسطه عمل کرد. وقتی مشکلات خواب وجود نداشت، تکانشگری کمتر بود. این یافته ها راهی مقرون به صرفه برای کمک به کودکان در موقعیت های استرس زا از طریق مداخلات خواب ارائه می دهد.

این مطالعه ارتباط قوی بین کمبود خواب (کمتر از 9 ساعت) یا تأخیر خواب طولانی (بیش از 30 دقیقه) و رفتارهای تکانشی در کودکان نشان داد.

این مطالعه نشان می‌دهد پرداختن به خواب به‌عنوان یک رفتار قابل تغییر می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای کمک به کودکان، به‌ویژه آن‌هایی که در محیط‌های استرس‌زا هستند، باشد.

خواب بخش مهمی از سلامت کلی کودک است، اما همچنین می تواند عامل مهمی در نحوه رفتار آنها باشد.

کم خوابی و استرس

محققان می گویند: کم خوابی می تواند حتی در خارج از محیط های استرس زا مشکل ساز باشد برای مثال نوجوانان اغلب یک ریتم شبانه روزی دارند که برای دیرتر بیدار ماندن و خوابیدن تنظیم شده است، اما زمان شروع مدرسه در اوایل مدرسه و انجام تکالیف در اواخر شب می تواند این ریتم را از بین ببرد.

بسیاری از نوجوانان زمان کافی برای خوابیدن ندارند و دچار کمبود خواب هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که چرا باید با تأخیر در زمان شروع مدرسه یا ایجاد برنامه‌های روتین، طولانی‌تر شدن خواب را افزایش داد تا نوجوانان بیشتر بخوابند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان