این ماده غذایی عامل رشد کودکان است

خط سلامت: ماهی افزوده شده به رژیم غذایی کودکان نوپا می تواند خطر تاخیر در رشد عصبی را کاهش دهد.

این ماده غذایی عامل رشد کودکان است

ماهی خوردن حداقل یک بار در هفته با کاهش خطرات تاخیر رشد عصبی در کودکان مرتبط است.

مطالعه ای روی 142 کودک نشان داد خوردن ماهی حداقل یک بار در هفته با کاهش خطرات تاخیر رشد عصبی مرتبط است و این ارتباط بیشتر تحت تاثیر میکروبیوم کودک قرار گرفت. این تحقیق عوامل مختلف اجتماعی و محیطی را در نظر گرفت و بر نقش رژیم غذایی، به ویژه مصرف ماهی، در رشد عصبی تاکید کرد.

ماهی و رشد عصبی

این مطالعه بینش جدیدی در مورد تأثیر رژیم غذایی بر رشد اولیه دوران کودکی و اهمیت تنوع میکروبی در استفاده از مواد مغذی ارائه می دهد.

به گفته محققان کالج پزشکی پن استیت، 142 کودک را از بدو تولد تا 18 ماهگی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند مصرف ماهی حداقل یک بار در هفته با کاهش خطر تاخیر در رشد عصبی مرتبط است. به طور جالب توجهی، تأثیر مثبت مصرف ماهی بر رشد عصبی توسط میکروبیوم کودک تقویت شد.

ماهی اثر محافظتی دارد

در واقع، محققان دریافتند که فراتر از این عوامل اجتماعی و محیطی، کودکانی که حداقل یک بار در هفته ماهی می‌خورند، در 18 ماهگی کمتر دچار تاخیر در رشد عصبی می‌شوند و این اثر محافظتی با تنوع میکروبی تقویت می‌شود.

دکتر کک کستر- Terrah Keck-Kester-، استادیار اطفال دانشگاه آریزونا می گوید: در حالی که برخی از شرایط رشد عصبی با ژنتیک مرتبط هستند، شواهد در حال ظهور نشان می دهد که عوامل محیطی و اجتماعی تعیین کننده سلامت با ژن ها برای تأثیرگذاری بر رشد عصبی در تعامل هستند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان