افراد قوی چه ویژگی هایی دارند؟+ دانشمندان آنها را لیست کردند

خط سلامت: ذهن قوی مانند عضلات قوی، سلامتی را تضمین می کند. ذهن برای قوی شدن به تمریناتی نیاز دارد. این تمرینات با وجود سخت بودن به مرور زمان سلامت و قدرت ذهن را تضمین می کنند.

افراد قوی چه ویژگی هایی دارند؟+ دانشمندان آنها را لیست کردند

ذهن قوی راهکاری برای مبارزه با مشکلات و دستیابی به اهداف است.

به گزارش خط سلامت افراد دارای ذهن قوی در یادگیری مهارت ها، حفظ ارتباطات و داشتن زندگی سالم بهتر عمل می کنند. 

ذهن قوی مستلزم داشتن انعطاف پذیری برای مقابله با ناملایمات است. وقتی ماهیچه های ذهنی تقویت شود، افراد به دستاوردهای بیشتری می رسند. علائم ظریف نشان می دهد فرد آمادگی ذهنی قوی برای رشد در دوره های دشوار زندگی را دارد.

مقابله با سختی، تنظیم احساسات، پافشاری در رسیدن به اهداف، داشتن شفقت به خود، سازگاری، یادگیری از شکست ها، مثبت اندیشی، مرزها، کمک جویی، مقاومت در برابر مشکلات و قدردانی، همگی نشانه های سرسختی ذهنی هستند.

چالش ها 

افراد با ذهن قوی به جای اجتناب از آزمایش، به مشکلات متمایل می شوند تا قدرت خود را تقویت کنند. به عنوان مثال شرکت در کلاس‌ های اضافی، تمایل به مبارزه با شکاف‌ های یادگیری برای به دست آوردن درک بیشتر را نشان می‌دهد مانند اینکه یک بدنساز برای تحریک رشد بر عضلات فشار می‌آورد. برخورد عمدی با مشکلات، نیروی ذهنی را برای گذر از چالش برانگیزترین شرایط زندگی ایجاد می کند.

تنظیم عواطف

شرطی سازی ذهنی عالی شامل حفظ تعادل و کنترل عاطفی مثبت علیرغم رویدادهای آزاردهنده است. خشم کنترل نشده یا هراس نشان دهنده ضعف عضلات ذهنی است که قادر به کنترل واکنش ها نیستند.

تعهد به اهداف 

در حالی که افراد با ذهن متوسط هنگام چالش ها اهداف را رها می کنند، افراد با ذهن قوی با وجود موانع، حواس پرتی و مخالفت برای رسیدن به اهداف مصمم می مانند برای مثال یک کارآفرین مشتاق که با شک‌ ها، مسائل مالی و راه‌ اندازی‌ های ناموفق روبرو می‌ شود و به طور مداوم تلاش‌ ها را تا ساختن یک کسب‌ و کار میلیارد دلاری بازسازی می‌ کند، فداکاری سرسختانه را نشان می‌ دهد.

شفقت به خود

افرادی که از نظر ذهنی قوی‌ تر هستند، به جای انتقاد یا خواسته‌ های کمال‌ گرا، مهربانی، مراقبت و درک را نسبت به خود گسترش می‌ دهند. با این حال، تصدیق مهارت های بازسازی به زمان نیاز دارد، که نشان دهنده حمایت ذهنی قوی از خود است.

انعطاف پذیری

شاخه‌ های انعطاف‌ پذیر در طوفان جان سالم به در می‌برند، در حالی که شاخه‌ های سفت می‌ شکنند. به طور مشابه، افراد با ذهن قوی که می‌توانند با تغییر موقعیت‌ ها منعطف شوند، ستون فقرات روانشناختی بادوامی دارند. 

یادگیری از شکست

مخترع افسانه ای توماس ادیسون، 10000 تلاش ناموفق برای رسیدن به پیروزی داشت مانند ادیسون، افرادی که از نظر ذهنی موفق هستند شکست ها را به عنوان بازخوردی که مسیرهای رو به جلو را روشن می کند، تفسیر می کنند.

مثبت بودن 

ذهن انسان مانند یک کارخانه عمل می کند که دائماً ایده های ورودی را به اعمال، احساسات و کلمات خروجی تبدیل می کند. بنابراین مصرف الگوهای تفکر مثبت اوج عملکرد ذهنی را تقویت می‌کند زیرا سوخت ممتاز راندمان موتور را بالا می‌برد.

تعیین مرزهای سالم 

برای عملکرد بهتر عملکردهای برتر به طور استراتژیک منابع را به سمت چیزی که بالا ترین ارزش را دارد مهار می کنند و در عین حال انحرافات غیر ضروری را که مستلزم زمان و توجه هستند حذف می کنند. افراد با ذهن قوی اولویت‌ های غیرقابل مذاکره را ترسیم می‌کنند و مرزهای محکمی را تعیین می‌کنند که اجازه می‌دهد صرف انرژی در جهت تلاش‌ های نشاط‌ آور باشد.

 کمک گرفتن

وقتی موقعیت‌ها فراتر از ظرفیت مدیریت شخصی است، درخواست کمک به جای تسلیم شدن نشان‌ دهنده حساسیت عاقلانه است. 

مقاومت 

ارتباطات بر خلق‌ و خو، خود پنداره و رفتارها تأثیر می‌ گذارد زیرا ذهن‌ آینه محیط‌ است. لازم است افراد در برابر مشکلات و افرادی که برای آنها مضر هستند مقاومت کنند. 

قدردانی 

تحقیقات نشان می‌ دهد قدردانی مداوم با مبارزات با طرز فکر و رفتارهای مثبتی که به غلبه بر مشکلات کمک می‌ کنند، مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان