بی خوابی بیمارتان می کند/ متخصصان لیست دادند

خط سلامت: سلامت روان پائین خواب را مختل و بر آن تاثیر منفی دارد.

بی خوابی بیمارتان می کند/ متخصصان لیست دادند

 سلامت روان پائین خواب را مختل و بر آن تاثیر منفی دارد. محققان می گویند اگر دچار مشکلات مربوط به خواب هستید قبل از مصرف هر دارویی بهتر است به یک متخصص روانشناس بالینی مراجع کنید.

به گزارش خط سلامت اگر با شرایطی زندگی می کنید که بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد، احتمال زیادی وجود دارد که از اختلالات خواب نیز رنج ببرید.

بی خوابی و مشکلات روانی

طبق گفته اتحادیه ملی سلامت روان ، حدود نیمی از افراد مبتلا به بی خوابی؛  استرس، افسردگی یا اضطراب را نیز تجربه می کنند. علاوه بر این اضطراب دلیل مهمی برای اختلالات خواب است. یک بررسی علمی منتشر شده اشاره می کند بی خوابی یکی از علائم تشخیص اختلالات اضطراب و افسردگی است.

کمبود خواب می تواند پیامدهای زیادی بر سلامت جسمانی داشته باشد . تحقیقات نشان داده است نداشتن خواب کافی - طبق استانداردهای پزشکی، یعنی خوابیدن کمتر از هشت ساعت در شب منجر به چاقی، دیابت و مشکلات قلبی عروقی می شود.

مطالعات همچنین ارتباط بی خوابی ، کاهش کارایی سیستم ایمنی، افزایش سرماخوردگی و طول عمر کوتاه‌تر را نشان داده‌اند کمبود خواب منجر به افزایش خطر تصادف می شود.

کمبود خواب و کاهش وضعیت روانی

وضعیت روانی می‌تواند بر خواب و در نتیجه بر سلامت جسمانی تأثیر بگذارد، اما نخوابیدن کافی می تواند به سلامت روان آسیب برساند و در نتیجه چرخه ای از عوارض جانبی منفی برای مغز و بدن ایجاد کند.

در طول خواب با حرکات سریع چشم (REM) ، مغز تمام خاطرات و افکار را پردازش می کند و آنها را به گونه ای دسته بندی می کند که مفید است. می توانید در مورد همه چیز واضح تر فکر کنید، به همین دلیل است که در صبح کمتر از زمان خواب استرس دارید اما اگر نمی توانید به اندازه کافی بخوابید که به خواب REM برسید، مغز نمی تواند احساسات را به همان روش پردازش کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بیشتر مستعد علائم افسردگی یا اضطراب شوید.

یک  مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که شش ساعت یا کمتر در طول شب می‌خوابیدند، در مقایسه با افرادی که ساعت‌های بیشتری در شب می‌خوابیدند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به ناراحتی‌های روانی مکرر قرار داشتند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان