نوین ترین درمان افسردگی/ سریع و بدون درد

خط سلامت: افسردگی یکی از اختلالات شایع بین افراد است. درمان افسردگی به روش TMS یا تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال یکی از روش های درمانی مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

نوین ترین درمان افسردگی/ سریع و بدون درد

افسردگی بر خلق و خوی افراد تاثیر زیادی می گذارد.

به گزارش خط سلامت درمان افسردگی به روش TMS یک روش غیر تهاجمی است که پالس های مغناطیسی را ارائه می دهد که سلول های عصبی را در بخشی از مغز که در کنترل خلق و خو و افسردگی نقش دارد، تحریک می کند.  

افسردگی و درمان به روش TMS

افسردگی و برخی اختلالات مرتبط با مغز را می توان به روش TMS  درمان کرد. یک مطالعه جدید از UCLA Health نشان می‌دهد نوع خاصی از TMS در بیماران مبتلا به افسردگی شدید مؤثر است و حتی پس از شکست چند دوره داروهای ضد افسردگی نیز موثر است.

 تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر (rTMS)، آنقدر سریع عمل می کند که می تواند علائم افسردگی را در عرض چند روز کاهش دهد.

دکتر مایکل لوشتر از مؤسسه علوم اعصاب و رفتار انسانی سمل در یک بیانیه خبری بیان می کند: مهیج‌ترین چیز این است که این بیماران معمولاً ظرف یک هفته پس از شروع درمان، بهبودی را گزارش می‌کنند.

روش TMS

TMS درمانی است که از یک سیم پیچ برای ایجاد میدان های مغناطیسی قدرتمندی استفاده می کند که فعالیت الکتریکی مغز را تغییر می دهد. بسته به نوع درمان، سیم پیچ مغناطیسی مستقیماً در پوست سر قرار می گیرد یا بیمار ممکن است از نوعی کلاه ایمنی استفاده کند که سیم پیچ های مغناطیسی به آن متصل است.

TMS روش غیر تهاجمی است و نیازی به جراحی، تزریق یا بیهوشی ندارد. به جز ناراحتی ناشی از پوشیدن سیم پیچ مغناطیسی و صدای ضربه زدن که سیم پیچ مغناطیسی ایجاد می کند، به طور کلی بدون درد است.

کاربرد های روش TMS

علاوه بر افسردگی، FDA استفاده از TMS را برای درمان اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) و میگرن و برای ترک سیگار تأیید کرده است. 

TMS برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و الکل، بیماری آلزایمر، اختلالات خوردن، بیماری پارکینسون، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اسکیزوفرنی و عوارض ناشی از سکته نیز مورد استفاده قرار گرفته است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان