استرس پدران با فرزندان چه می کند؟ / سن مهم اعلام شد

خط سلامت: استرس پدران یا مادران کدامیک بر فرزندان نقش پر رنگ تری دارد؟

استرس پدران با فرزندان چه می کند؟ / سن مهم اعلام شد

استرس خفیف پدران آینده روشن تری را برای کودکان شکل می دهد.

یک مطالعه جدید نقش پیچیده سلامت روانی پدران را در شکل دادن به آینده فرزندانشان نشان می دهد. علائم خفیف اضطراب یا افسردگی در پدران با مشکلات رفتاری کمتر و نمرات ضریب هوشی بالاتر در کودکان خردسال مرتبط است و تأثیر سلامت روانی مادر را در کنار هم قرار می دهد.

این تحقیق بر تأثیرات ظریف هر دو والدین بر رشد کودک تأکید می کند و بحث های جدیدی را در مورد همسویی و حمایت والدین در طول انتقال های کلیدی زندگی باز می کند.

اضطراب یا افسردگی خفیف پدری با پیامدهای مثبت شناختی و رفتاری در کودکان 8-6 ساله مرتبط است.

بسیاری از والدین در طول زندگی خود استرس، اضطراب و علائم افسردگی را تجربه می کنند. مطالعات به طور کلی نشان داده اند سطوح بالای اضطراب و افسردگی در والدین با پیامدهای رفتاری و شناختی ضعیف تر در کودکان مرتبط است.

تیمی از محققان به رهبری تینا مونترویل- Tina Montreville -، دانشیار دپارتمان روانشناسی آموزشی و مشاوره مک گیل و دانشمند برنامه سلامت کودک و رشد انسانی در موسسه تحقیقاتی مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل دریافتند علائم خفیف اضطراب یا افسردگی در پدران با مشکلات رفتاری کمتر در سال‌های اول دبستان و نمرات بهتر در یک آزمون استاندارد هوشی در فرزندانشان همراه بود.

پروفسور مونترویل می‌گوید: مطالعه ما نشان می‌دهد سلامتی مادران و پدران برای ارتقای رشد شناختی - رفتاری فرزندان شان مهم است و به طور بالقوه مکمل یکدیگر هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان