آمار وحشتناک از تنهایی بیماران روانپریش در دنیا

خط سلامت: روانپریش ها در تمام دنیا سخت تنها مانده اند.

آمار وحشتناک از تنهایی بیماران روانپریش در دنیا

روانپریش ها از دریافت کمک در دنیا محروم هستند.

به گزارش خط سلامت  71 درصد از افراد مبتلا به روان پریشی در سراسر جهان خدمات بهداشت روانی لازم را دریافت نمی کنند.

یک مطالعه جامع ارتباط قوی بین بیماری های روانی شدید و چند بیماری جسمی را کشف کرد.

این مطالعه نشان داد این افراد در مقایسه با افراد بدون اختلالات روانی تقریباً دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های  فیزیکی مزمن هستند.

چالش های روانی

این پیوند نیاز به رویکردی جامع در درمان بیماران روانپزشکی را با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از چالش های بهداشتی که با آن روبرو هستند، نشان می دهد.

افراد مبتلا به بیماری های روانی شدید 1.84 برابر بیشتر در معرض ابتلا به چند بیماری جسمی هستند. بیماران روانپزشکی معمولاً شرایطی مانند بیماری های متابولیک و تنفسی و همچنین سرطان را گزارش می کنند.

شکاف درمانی قابل توجهی وجود دارد، به طوری که 71٪ از افراد مبتلا به روان پریشی در سراسر جهان خدمات بهداشت روانی لازم را دریافت نمی کنند.

این تحقیق که توسط دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) و با همکاری مرکز تحقیقات زیست پزشکی دانشگاه کمبریج انجام شد، شامل تجزیه و تحلیل گسترده 19 مطالعه مختلف روی 194123 بیمار روانپزشکی در سراسر جهان و مقایسه با 7660590 فرد در گروه های کنترل بود .

مشکلات شدید سلامت روان

این مطالعه نشان داد افراد مبتلا به مشکلات شدید سلامت روان، شرایط جسمی از جمله بیماری‌های متابولیک، فشار خون بالا، صرع، بیماری‌های تنفسی، عروقی، کلیوی و دستگاه گوارش و همچنین سرطان را گزارش می‌کنند.

تا سال 2019، نزدیک به یک میلیارد نفر با یک اختلال روانی زندگی می کردند که آن را به یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان تبدیل می کند. از هر چهار نفر یک نفر هر ساله در انگلستان دچار نوعی مشکل روانی می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است درصد زیادی از افراد نیازمند به خدمات بهداشت روانی، به ویژه در کشورهای کم درآمد، به مراقبت‌های بهداشت روانی مؤثر، مقرون به صرفه و با کیفیت دسترسی ندارند.

دکتر لی اسمیت- Lee Smith- ، پرفسور بهداشت عمومی در دانشگاه آنگلیا راسکین ، گفت: سلامت روان زیربنای توانایی های فردی و جمعی ما برای تصمیم گیری، ایجاد روابط و شکل دادن به جهانی است که در آن زندگی می کنیم. از تحقیقات ما آشکار است که افراد مبتلا به بیماری روانی شدید در معرض خطر بیشتری برای تجربه چند بیماری جسمی هستند.

این رابطه پیچیده بین بیماری روانی شدید و چند بیماری جسمی پیامدهای گسترده ای دارد، از جمله کاهش انطباق با درمان، افزایش خطر شکست درمان، افزایش هزینه های درمان، عود بیماری، بدتر شدن پیش آگهی و کاهش امید به زندگی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان