اقدام به خودکشی در این هفت روز افزایش می یابد+ساعت و ماه

خط سلامت: خودکشی هایی که منجر به مرگ می شود در هفته ای که ماه کامل است به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اقدام به خودکشی در این هفت روز افزایش می یابد+ساعت و ماه

خودکشی به طور قابل توجهی در طول هفته ماه کامل به ویژه در سنین 55 سال به بالاتر افزایش می یابد

به گزارش خط سلامت مرگ و میر ناشی از خودکشی به طور قابل توجهی در طول هفته ماه کامل به ویژه در سنین 55 سال به بالاتر افزایش می یابد. محققان همچنین دریافتند مرگ و میر ناشی از خودکشی بیشتر بین ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر رخ می دهد و افراد بیشتری در ماه شهریور جان خود را از دست می دهند.

خودکشی و ماه کامل 

برای قرن ها، مردم به رابطه خودکشی و ماه کامل در آسمان مشکوک بودند که باعث تغییرات مرموز در افراد می شود. اکنون، روانپزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا دریافته اند مرگ و میر ناشی از خودکشی در ماه کامل افزایش یافته است.

دکتر الکساندر نیکولسکو -Alexander B. Niculescu- پرفسور روانشناسی در رومانی گفت: می خواستیم این فرضیه را تجزیه و تحلیل کنیم که خودکشی در طول دوره نزدیک به ماه کامل افزایش می یابد و تعیین کنیم آیا بیماران در معرض خطر باید با دقت بیشتری در این زمان ها پیگیری شوند.

آنها دریافتند مرگ و میر ناشی از خودکشی در طول هفته ماه کامل به طور قابل توجهی افزایش یافته است و افراد بالای 55 سال افزایش بالاتر خودکشی را نشان می دهند.

ساعت اوج خودکشی

آن‌ها همچنین ساعت‌های روز و ماه‌هایی را که خودکشی اتفاق می‌افتد، بررسی کرده و دریافتند ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر و ماه شهریور زمان اوج خودکشی است.

دکتر نیکولسکو گفت: از دیدگاه بالینی و سلامت عمومی در این مطالعه پیام‌های مهمی را یافتیم. بیماران پر خطر احتمالا باید در هفته ماه کامل در اواخر بعد از ظهر و شاید در ماه شهریور با دقت بیشتری دنبال شوند.

دکتر نیکولسکو گفت: به نظر می رسد نشانگرهای زیستی برای خودکشی که مرگ ناشی از خودکشی در ماه کامل، ساعات اوج روز و ماه اوج سال را در مقایسه با خارج از آن دوره ها پیش بینی می کنند، ژن هایی هستند که ساعت درونی بدن را تنظیم می کنند، به اصطلاح «ساعت شبانه روزی» نامیده می شود. با استفاده از نشانگرهای زیستی دریافتیم افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل یا افسردگی در این دوره‌های زمانی در معرض خطر بیشتری باشند.

خودکشی و افزایش نور ماه 

دکتر نیکولسکو گفت: افزایش نور ماه کامل منجر به افزایش خودکشی در آن دوره می شود. نور محیط نقش مهمی در ریتم شبانه روزی بدن دارد که چرخه طبیعی 24 ساعته بدن برای تنظیم زمان خواب و بیداری را دنبال می کند.

دکتر نیکولسکو  گفت: تاثیر نور محیط و ساعت بدن در خودکشی باید با دقت بیشتری همراه با نحوه خواب افراد و قرار گرفتن در معرض نور مورد مطالعه قرار گیرد. تغییر در نور می تواند افراد آسیب پذیر را در ارتباط با سایر عوامل خطر تحت تاثیر قرار دهد.

در مورد دو دوره اوج خودکشی، نیکولسکو گفت: اوج خودکشی از ساعت 3 تا 4 بعدازظهر می تواند مربوط به عوامل استرس زا در طول روز و همچنین کاهش نور در شروع روز باشد که باعث کاهش بیان ژن های ساعت شبانه روزی و کورتیزول می شود.

خودکشی بخاطر استرس

در ماه شهریور، بسیاری از مردم پایان تعطیلات تابستان را تجربه می کنند که می تواند باعث استرس و همچنین اثرات اختلالات عاطفی فصلی شود، زیرا نور روز در آن زمان از سال کاهش می یابد.

دکتر نیکولسکو  گفت: یافته ها نشان می دهد ماه کامل، فصل پاییز و اواخر بعد از ظهر پنجره های موقتی برای افزایش خطر خودکشی هستند، به ویژه در افرادی که از افسردگی یا اختلالات مصرف الکل رنج می برند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان