رد چهار بیماری روانی پیدا شد/ زیر سر مادران است

خط سلامت: مادر نقش مهمی در سلامت روان کودک ایفا می کند. مشخص شده است التهاب ناشی از عفونت های دوران بارداری، جنین را در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان قرار می دهد.

رد چهار بیماری روانی پیدا شد/ زیر سر مادران است

مادر در دوران جنینی، نقش مهمی در سلامت روان و جسم فرزند خود ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است التهاب ناشی از عفونت های دوران بارداری، احتمال ابتلا به مشکلات رفتاری در کودکان را افزایش می دهد.

مادر چگونه جنین را به خطر می اندازد؟

مادر اگر در دوران بارداری به وضعیت سلامت خود بی توجه باشد، جنین در معرض آسیب های جبران ناپذیری قرار می گیرد. یکی از مواردی که احتمال بروز مشکلات رفتاری را در کودکان افزایش می دهد، التهاب ناشی از عفونت های مادر دوران بارداری است.

التهاب مادر و بیماری روانی در کودک

در مطالعه ای روی 4595 کودک و نوجوان در آمریکا مشخص شد: سلامت مادر  در دوران بارداری، احتمال ابتلا به مشکلات سلامت روان کودک را کاهش می دهد.

پژوهش ها نشان داده است تقریباً 35٪ از کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری از مادرانی متولد شده اند که در دوران بارداری به بیماری های عفونی مبتلا بودند. 

به علاوه اضافه وزن قبل از بارداری، سطح تحصیلات پایین و استعمال دخانیات در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیماری روانی در کودکان افزایش می دهند.

بر اساس مطالعه ای که توسط برنامه تأثیرات محیطی بر پیامدهای سلامت کودک (ECHO) در مؤسسه ملی بهداشت تأمین شده است، التهاب ناشی از عفونت های دوران بارداری با مشکلات توجه، اضطراب، افسردگی و پرخاشگری در کودکان رابطه دارد.

التهاب مادر و پرخاشگری در کودک

محققان در یک پژوهش  از چک لیست رفتار کودک (CBCL) برای اندازه گیری پرخاشگری، اضطراب، افسردگی و مشکلات توجه در کودکان استفاده کردند.

آن ها دریافتند تقریباً 13.4 درصد از کودکان و نوجوانان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری با سطوح بالای التهاب دست و پنجه نرم می کردند، پرخاشگر و مضطرب بودند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان