با یک سادیسمی زندگی می کنید؟+ 10 علامت

سادیسم ها با رفتارهای خاصی که از خود نشان می دهند فضای عاطفی را به بن بست می کشند و رابطه را سمی می کنند.

با یک سادیسمی زندگی می کنید؟+ 10 علامت

سادیسم به لذت یا لذتی اطلاق می شود که برخی افراد از تحمیل درد، رنج یا تحقیر دیگران به دست می آورند.

به گزارش خط سلامت آیا شریک زندگی شما ظالم و تحقیرکننده است؟ اگر پاسخ تان بله است، با یک فرد مبتلا به سادیسم ملاقات دارید و در رابطه سمی هستید. در اینجا چند راه برای تشخیص یک فرد مبتلا به سادیسم آورده شده است.

سادیسم انواع دارد

 سادیسم انواع مختلفی دارد، از جمله سادیسم جنسی، زمانی که فرد از ایجاد درد جسمی یا روانی در حین فعالیت جنسی لذت می برد.

سادیسم بین فردی نیز وجود دارد که در آن فرد از آسیب رساندن به دیگران در زمینه های غیرجنسی لذت می برد. در مورد سادیسم منفعل ـ پرخاشگر، فرد به شیوه های غیرمستقیم و ظریف ابراز خصومت می کند. اجازه دهید راه های تشخیص یک سادیست را بگوییم تا بتوانید بفهمید که آیا با او قرار ملاقات دارید یا خیر.

فرد سادیسمی

اختلال شخصیت سادیستی

در زمینه سلامت روان، سادیسم اغلب با اختلال شخصیت سادیستی همراه است، وضعیتی است که با الگوی فراگیر رفتار ظالمانه، تحقیرآمیز و پرخاشگرانه مشخص می شود . دکتر راهول چاندوک- Rahul Chandok-  روانپزشک می گوید: این اختلال می تواند به طور قابل توجهی بر روابط بین فردی و بهزیستی روانشناختی کلی تأثیر بگذارد .

راه های تشخیص سادیست چیست؟

در آغاز یک رابطه دشوار است که بفهمید آیا شریک زندگی شما سادیست است یا خیر. در اینجا چند نشانه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بدانید که آیا با او قرار دارید یا خیر!

ظلم

یک سادیست یک الگوی بی رحمانه ثابت نسبت به شما و افراد یا موجودات اطراف خود نشان می دهد.

عدم همدلی

فقدان همدلی نسبت به رنج دیگران یک ویژگی مشترک افراد مبتلا به اختلال شخصیت سادیستی است.

لذت بردن از درد

این متخصص می گوید در حالی که احساس بدی دارید، او  لذت یا رضایت خود را ابراز می کند.

دستکاری

اگر شریک زندگی شما سادیست باشد، برای کنترل و تسلط بر شما و دیگران دست به رفتارهای فریبنده می زند.

تاریخچه خشونت

برخی افراد ضربه زدن به دیگران را کاملا طبیعی می دانند. در مورد سادیست ها، سابقه رفتار خشونت آمیز با شریک، دوستان یا همکاران شان، حتی در دوران کودکی، مشهود است.

قدرت و کنترل

یک سادیست میل شدیدی به قدرت و کنترل بر دیگران دارد، بنابراین اگر این ویژگی در شریک زندگی شما وجود دارد، قطعاً یک پرچم قرمز بالا رفته است.

غیرانسانی کردن

اگر شریک زندگی‌تان شما و دیگران را به‌عنوان اشیا می‌بیند تا افرادی با احساسات، با یک سادیست قرار ملاقات دارید.

جذابیت فریبنده

یک سادیست از جذابیت برای فریب دادن و دستکاری دیگران استفاده می کند، سخت است که به او دل نبندید.

عدم پشیمانی

احساس گناه در مورد انجام یک کار اشتباه توسط اکثر مردم تجربه می شود، اما سادیست ها نه. آنها نسبت به آسیبی که به دیگران وارد می شود پشیمانی محدود یا بدون پشیمانی هستند.

دوست دارد تحقیر کند

یک سادیست دوست دارد مردم را زیر و رو کند، بنابراین شما را شرمنده می کند یا به اشتباهات جزئی اشاره می کند، به خصوص در مقابل دیگران، فقط به این دلیل که از انجام آن لذت می برد.

چگونه با یک سادیست رفتار کنیم؟

دکتر چاندوک می گوید رسیدگی به اختلال شخصیت سادیستی اغلب شامل روان درمانی، به ویژه درمان شناختی-رفتاری است. هدف آن شناسایی و اصلاح الگوهای فکری و رفتارهای ناسازگار، پرورش همدلی و راهبردهای مقابله ای جایگزین است.

گروه درمانی یک محیط حمایتی برای فرد فراهم می کند تا مهارت های اجتماعی خود را توسعه دهد و بینشی در مورد رفتار خود به دست آورد.

مداخلات دارویی، مانند تثبیت کننده های خلق و خو یا داروهای ضد روان پریشی، در برخی موارد برای مدیریت تمایلات تکانشی یا تهاجمی در نظر گرفته شوند.

با این حال، موفقیت درمان متفاوت است و پیش آگهی طولانی مدت می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا افراد مبتلا به اختلال شخصیت سادیستی به دلیل عدم بینش یا انگیزه برای تغییر در مقابل درمان مقاومت می کنند.

بنابراین، اگر همه چیز با شریک سادیستی شما درست نشد، در مورد آن احساس گناه نکنید. خروج از یک رابطه منفی تنها شانس شما را برای ملاقات با فرد مثبت‌تر افزایش می‌دهد و به شادی شما منجر می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان