چگونه بر دل شکستگی پایان عشق غلبه کنیم؟+ راهکار

خط سلامت: دل شکستگی بعد از پایان یافتن رابطه یک مساله مهم و از آن مهمتر چگونه برخورد کردن با آن است.

چگونه بر دل شکستگی پایان عشق غلبه کنیم؟+ راهکار

دل شکستگی و پایان گرفتن یک رابطه اغلب موجب دگرگونی شدید روانی می شود. هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان مصرف کرد، اما راه‌های سازنده‌ای وجود دارد که می‌توانید قلب خود را به شادی برگردانید.

سوگواری کنید

به گزارش خط سلامت از منظر روان‌شناختی، فرآیند سوگواری نقشی اساسی در هدایت دل شکستگی دارد. الیزابت کوبلر راس- Elisabeth Kubler-Ross-، روانپزشک سوئیسی-آمریکایی درباره غم و اندوه و چگونگی بروز آن در 5 مرحله - انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش صحبت کرده است.

 درک این مراحل می‌تواند بینشی درباره سفر عاطفی افراد فراهم کند و به روانشناسان اجازه دهد تا مداخلاتی را انجام دهند که مکانیسم‌های مقابله سالم را تسهیل می‌کند.

دلشکسته

تقویت تاب آوری

مداخلات روانشناختی اغلب بر تقویت تاب آوری و راهبردهای مقابله ای تمرکز دارند. درمان شناختی-رفتاری (CBT) می‌تواند به افراد کمک کند تا الگوهای افکار منفی را اصلاح کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا احساسات را سازگارانه‌تر پردازش کنند. علاوه بر این، مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی، مانند مدیتیشن و تمرینات تنفس عمیق، می تواند تاثیر فیزیولوژیکی استرس را کاهش دهد و بهزیستی عاطفی را ارتقا دهد.

حمایت اجتماعی

حمایت اجتماعی یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم در کاهش اثرات دل شکستگی است. ما انسان‌هایی هستیم که عاشق اجتماعی بودن، تعامل با دوستان و خانواده هستیم. این تعاملات و ارتباطات اغلب می تواند به توقف پیامدهای منفی پریشانی عاطفی برسلامت کمک کند.

 روانشناسان اغلب مراجعان را تشویق می کنند که یک شبکه حمایتی قوی برای عبور از چالش های دل شکستگی ایجاد و حفظ کنند.

دل شکستگی غیرقابل انکار است و تأثیرات محسوسی بر سلامت جسمانی دارد. رابطه پیچیده بین عواطف و بدن بر اهمیت رویکرد کل نگر به رفاه تاکید می کند. با درک فرآیندهای روان‌شناختی موجود، روانشناسان می‌توانند مداخلات هدفمندی را برای کمک به افراد برای عبور از پیچیدگی‌های شکست قلب، تقویت انعطاف‌پذیری و ارتقای سلامت و بهبود کلی ارائه دهند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان