مغزتان را بازی بدهید / دانشمندان سه شیوه را معرفی کرده اند

خط سلامت: بازی موجب سلامت مغز و افزایش قدرت حافظه می شود.

مغزتان را بازی بدهید / دانشمندان سه شیوه را معرفی کرده اند

بازی سن و سال ندارد و از همان کودکی برای افزایش قدرت مغز و حافظه به انسان کمک کرده است.

به گزارش خط سلامت برای حفظ عملکرد شناختی مغز بازی های حافظه، سودوکو،موسیقی کلاسیک همگی به عنوان تکنیک های کلیدی ارتقاء حافظه در دوران میانسالی شناخته شده است.

بازی های مغز

بهترین راه برای افزایش عملکرد مغز بخصوص با افزایش طول عمر تمرین مهارت های جدید است.

محققان دانشگاه تگزاس می گویند هنگامی که افراد روی مهارت های فردی تمرکز می کنند از یادگیری مهارت های اکتسابی باز می مانند، اما این بدان معنا نیست که آنها در یادگیری مهارت های اکتسابی در میانسالی نا توان هستند.

در این مطالعه محققان بیش از 200 فرد بزرگسال بالای 60 سال را به گروه های مختلف تقسیم کردند.برخی از سالمندان در فعالیت های خانوادگی مانند پیک نیک های گروهی و در کنسرت های موسیقی شرکت کردند و دیگر سالمندان گروه کارهای پیچیده تری مانند کار با دوربین دیجیتال و عکاسی با کیفیت بالا را انجام دادند.

پس از سه ماه شرکت در این فعالیت های تجویز شده به مدت 15 سال در هفته مشخص شد، گروهی که وظایف پیچیده تری را انجام داده بودند در آزمون حافظه نمره بهتری را کسب کردند.

تاثیر  مهارت های جدید بر مغز

ترس از بیماری هایی مانند آلزایمر در ناخودآگاه هرکسی وجود دارد. همین باعث شده دانشمندان راه های حفظ عملکرد مغز را پیدا کنند. درحالی که هیچ گاه شواهد علمی برای مداخله در شیوه زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و غیره برای به تاخیر انداختن زوال عقل وجود ندارد، اما در پیش گرفتن رفتار های سالم همیشه یک ایده آل برای حفظ عملکرد مغز به حساب می آید.

سازگاری مغز

ذهن به تدریج با فعالیت هایی که بطور منظم انجام می گیرد سازگار می شود پس حفظ عملکرد مغز نیازمند چالش های ذهنی تازه برای قوی تر شدن مسیر عملکرد آن است.

تمرین آرامش و تقویت ذهن از عادت های کهنه و همیشگی دست بردارید.مغز انسان دارای مکانیسم روتین است وبه منظور صرفه جویی در مصرف انرژی فیزیکی بدن و انرژی ذهنی راه های میانبری را برای انجام هرکاری انجام می دهد.برای شکستن این چرخه لازم است مسیرهایی را جایگزین این حالت روتین کرده و در انجام کارها بکار ببرید.

مطالعه آنلاین : با استفاده از آموزش کار با کامپیوتر از کتاب های آنلاین بهره بگیرید.موسیقی کلاسیک مورد علاقه تان را همراه کتاب های نویسندگان مورد علاقه دانلود کرده و بخوانید.

ترک عادت عجیب دست ها : تنها حدود یک درصد از مردم جهان می توانند با هر دو دست خود بنویسند و کار کنند.سعی کنید با افزایش سن،دستی را که با آن غذا می خورید؛عوض کنید و یا هر چند وقت نام خود را با دست دیگر بنویسید.

چرت کوتاه در روز را فراموش نکنید: مطالعات اخیر نشان می دهد سلول های مغز حدود 60 درصد در خواب کوچک می شوند این امر اجازه می دهد زباله های شیمیایی درون سلول ها که در طول روز ساخته می شوند هنگام خواب به راحتی بیرون رانده شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان