دردهای شدید خبر از این دو بیماری می دهند

خظ سلامت: افسردگی و اضطراب حساسیت به درد را افزایش می دهد.

دردهای شدید خبر از این دو بیماری می دهند

افسردگی و اضطراب حساسیت به درد را در افراد مبتلا به این دو بیماری روانی افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت روانشناسان بر رابطه پیچیده بین درد مزمن و اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب تاکید می کنند.

درد و روحیه

این مساله در یک حلقه دو طرفه هدایت می‌شود، جایی که درد فیزیکی بر خواب و خلق و خو تأثیر می‌گذارد و افراد را مستعد ابتلا به مسائل مربوط به سلامت روان می‌کند. این شرایط روانی درک تاثیر منفی درد را تقویت می کند.

این یافته بر نیاز فوری به یک رویکرد یکپارچه و جامع در مراقبت های پزشکی، با در نظر گرفتن علائم فیزیکی و روانی بیماران تاکید می کند.

درد مزمن اغلب به دلیل وجود یک حلقه معیوب و ارتباط نواحی تنظیم کننده درد با مناطقی که خلق و خو را کنترل می کنند، منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

به گفته دکتر کرونکه، پرداختن به افسردگی و اضطراب درد را بهبود می بخشد.

دکتر کرونکه مقیاس های معتبری را برای اندازه گیری نوع و شدت درد، افسردگی، اضطراب و سایر علائم ایجاد کرده است. مقیاس های او به بیش از 100 زبان ترجمه شده است و به پزشکان در سراسر جهان در مراقبت از بیمار کمک می کند.

پرفسور کورت کرونکه- Kurt Kroenke -، متخصص روان تنی و استاد دانشگاه ایندیانا، در مورد رابطه بین درد، شایع ترین علامتی که افراد برای مراجعه به پزشک برای آن مراجعه می کنند و افسردگی و اضطراب بحث می کند. او اهمیت عدم غفلت از علائم روانشناختی را در بیمارانی که درد را تجربه می کنند، برجسته می کند.

یکی از دلایل ارتباط دوسویه بین درد، افسردگی و اضطراب وجود یک حلقه بازخورد است. افراد مبتلا به درد خوب نمی خوابند و خستگی ناشی از آنها بر خلق و خوی آنها تأثیر می گذارد و آنها را در برابر افسردگی و اضطراب آسیب پذیر می کند. داشتن مشکلات افسردگی یا اضطراب حساسیت به درد را افزایش می دهد.

دکتر کرونکه گفت: همچنین نواحی در مغز که بر درد افراد تأثیر می‌گذارند، با نواحی تنظیم کننده خلق و خوی مرتبط هستند و علائم جسمی و روانی را با هم مرتبط می‌سازند.

او با اشاره به اینکه درمان موفقیت آمیز افسردگی و اضطراب با بهبود درد همراه است، می گوید درمان درد ممکن است افسردگی و اضطراب را به یک میزان بهبود نبخشد، اما مزیت شناسایی و درمان علائم جسمی و روانی را نفی نمی کند.

دکتر کرونکه گفت: بدن و ذهن، همسفران دائمی هستند، اما بیمارانی که به دلیل سردرد، درد پشت یا عضله یا پا یا درد معده به پزشک مراجعه می‌کنند، اغلب از ذکر علائمی که معمولاً با افسردگی و اضطراب مرتبط هستند مانند خستگی، بی انگیزگی، عصبی بودن و بدخلقی غفلت می‌کنند و پزشکان همیشه در مورد علائمی فراتر از علائمی که بیمار را به مطب آورده اند نمی پرسند.

این علائم عاطفی درمان نشده باعث رنج طولانی‌مدت و اختلال در کیفیت زندگی می شوند. اگر پزشکان علائم جسمی و روانی را اندازه گیری و نظارت کنند، توانایی و احتمال بیشتری برای درمان آنها خواهند داشت.

دکتر کرونکه می گوید: نیاز به پرداختن به علائم جسمی و روانی مدت هاست که تشخیص داده شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان