اسرار روانی افرادی که فیلم تکراری می بینند

خط سلامت: فیلم دیدن یک راه ساده برای گذراندن اوقات فراغت است. امروزه پیشرفت های اخیر در صنعت فیلم سازی، انتخاب های متعددی را پیش روی مخاطب قرار داده است؛ با این حال برخی افراد بجای دیدن فیلم های متفاوت، صرفا یک یا چند فیلم خاص را چندین بار تماشا می کنند.

اسرار روانی افرادی که فیلم تکراری می بینند

فیلم دیدن برای برخی فعالیتی لذت بخش و آرامش دهنده است.

به گزارش خط سلامت مشخص شده است برخی افراد یک فیلم را چندین بار می بینند؛ بدون آنکه از  تماشای آن خسته شوند.

فیلم دیدن تکراری و رازهای آن 

فیلم هایی که فرد برای تماشا انتخاب می کند، در حقیقت ترجیحات و سلایق او را نشان می دهد. دکتر پاملا راتلج- Palma Rutledge - روانشناس و مدیر مرکز تحقیقات روانشناسی رسانه، می گوید: یکی از دلایلی که برخی از افراد یک فیلم را باره ها تماشا می کنند این است که مغز انسان برای احساس امنیت به تجارب و موقعیت های آشنا نیاز دارد و رویدادهای ناشناخته باعث اضطراب می شوند.

درک بیشتر 

تماشای دوباره یک فیلم به فرد این فرصت را می دهد که هدف و نکات ظریف فیلم را درک کند. البته این امر صرفا فقط برای برخی از فیلم ها مصداق دارد.

خلق تجربه های نوستالژیک

برخی از افراد با تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی یکسان آرامش پیدا می کنند. محققان عقیده دارند تماشای مجدد یک فیلم برای برخی افراد، به خلق یک تجربه نوستالژیک مثبت کمک می کند. البته گیر کردن در خاطرات نوستالژیک به مرور زمان منجر به افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان