این خوردنی خوشمزه باهوش تان می کند

خط سلامت: گردو اثرات خوبی بر مغز دارد و به سلامت روان کمک می کند.خوردن سه ماه گردو اثرات مفیدی بر رفتار و پرخاشگری دارد.

این خوردنی خوشمزه باهوش تان می کند

گردو سرشار از اسید چرب آلفا لینولنیک (ALA) است، نوعی از امگا 3 که نقش اساسی در رشد مغز ، به ویژه در این مرحله از زندگی دارد.

به گزارش خط سلامت نوجوانانی که به مدت 100 روز خوردن گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، در عملکرد توجه بهبود یافتند و برای افراد مبتلا به بیش فعالی، خوردن گردو با بهبود رفتار همراه بود.

گردو و هوش

دکتر جوردی جولزکالوو -Jordi Julvez, PhD-متخصص علوم اعصاب از امریکا می گوید: گردو به افزایش هوش سیال کمک می کند.

 گردو و رشد مغز

گردو سرشار از اسید چرب آلفا لینولنیک (ALA) است، نوعی از امگا 3 که نقش اساسی در رشد مغز، به ویژه در این مرحله از زندگی دارد. به گفته یوردی جولوز، نوجوانی زمان تغییرات بیولوژیکی بزرگ است: دگرگونی هورمونی رخ می دهد که به نوبه خود مسئول تحریک رشد سیناپسی لوب فرونتال است.

این بخش از مغز همان چیزی است که بلوغ عصب روانشناختی، یعنی عملکردهای هیجانی و شناختی پیچیده تر را امکان پذیر می کند. نورون هایی که به خوبی با این نوع اسیدهای چرب تغذیه می شوند، می توانند رشد کنند و سیناپس های جدید و قوی تری تشکیل دهند.

در مطالعه ای 700 دانش آموز دبیرستانی بین 11 تا 16 سال از 12 دبیرستان مختلف در بارسلون به طور داوطلبانه شرکت کردند.

آنها به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه کنترل که هیچ مداخله ای دریافت نکرد و گروه آزمایش که ساشه های حاوی 30 گرم مغز گردو را دریافت کردند تا روزانه آن را به مدت یک ساعت و در یک دوره 6 ماهه مصرف کنند.

 گردو و بیش فعالی

محققان دریافتند نوجوانانی که حداقل 100 روز گردو می‌خورند عملکرد توجه شان را افزایش می‌دهند و آنهایی که برخی ازعلائم اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی (ADHD) داشتند، رفتار خود را به‌ طور قابل ‌توجهی بهبود می‌بخشند، این مطالعه نشان می دهد پیروی از یک رژیم غذایی سالم به اندازه حفظ این عادات در طول زمان و ترک نکردن آنها برای رشد صحیح نوجوانان در سطح شناختی و روانی مهم است.

اگر دختران و پسران به این توصیه‌ها توجه کنند و در واقع یک مشت گردو در روز یا حداقل سه بار در هفته بخورند، متوجه پیشرفت‌های قابل توجهی در توانایی‌های شناختی می‌شوند و به آنها کمک می‌کند تا با چالش‌های دوران نوجوانی و ورود به بزرگسالی روبرو شوند. .

آریادنا پینار، نویسنده اول مقاله، در پایان می‌گوید: نوجوانی دوره رشد مغز و رفتارهای پیچیده است که به مقدار قابل توجهی انرژی و مواد مغذی نیاز دارد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان