این افراد قبل از مرگ می میرند

خط سلامت: افسردگی یک بیماری روانی شناخته شده و شایع است. پژوهش ها حاکی از آن است که در هر دوره ای از زندگی، از جمله دوره سالمندی احتمال ابتلا به افسردگی وجود دارد.

این افراد قبل از مرگ می میرند

افسردگی با علایمی نظیر: احساس غم، لذت نبردن از زندگی، مشکلات خواب و احساس پوچی و بی ارزشی شناخته می شود. به گزارش خط سلامت افسردگی یکی از بیماری های روانی شایع در سالمندی است. شناسایی علایم افسردگی در افراد سالمند فرایند تشخیص و درمان را هموار می کند.

افسردگی سالمندی چرا اتفاق می افتد؟

افسردگی در دوره سالمندی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. یکی از عوامل شایع بروز افسردگی در سالمندان این است که این افراد، به طور مکرر با سوگ ناشی از مرگ نزدیکان مواجه می شوند. هر اندازه سن بالاتر رود، احتمال فوت عزیزان، همکاران، دوستان، همسر و فرزندان افزایش پیدا کرده و زمینه بروز افسردگی فراهم می‌شود. تا جایی که مقدور است سالمند باید در حوزه‌های اجتماعی وارد شود و به فعالیت‌های خانوادگی ادامه دهد به عبارتی به فعالیت‌ها و کارهایی که در خانه می‌تواند انجام دهد مانند آب دادن باغچه، صحبت کردن، بازی کردن، راهنمایی کردن فرزندان، نوه‌ها و مطالعه کردن بپردازد تا احساس ارزشمندی و سودمندی کند، بنابراین سالمندانی که در گوشه‌ای استراحت کنند و کاری انجام ندهند و رسماً منتظر مرگ باشند، زمینه‌های افسردگی در آنها به وجود می‌آید.

کمک به سالمندان افسرده

لازم است اطرافیان یک فرد سالمند، در صورت مشاهده هرگونه علایم افسردگی ارتباط خود را با او حفظ کنند، او را تنها نگذارند و در عوض کاری کنند تا با اقوام، خویشاوندان، نوه‌ها و همکاران سابقش بیشتر معاشرت داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان