خطر بزرگ همزمانی افسردگی و دیابت+ این یافته جدی است

خط سلامت: افسردگی می تواند یک قاتل برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

خطر بزرگ همزمانی افسردگی و دیابت+ این یافته جدی است

افسردگی و دیابت خطر مرگ زود رس را به دنبال دارد.

به گزارش خط سلامت محققان می گویند بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و این ترکیب می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

افسردگی و دیابت

جاگدیش خوبچدانی- Jagdish Khubchandani- استاد علوم بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در لاس کروسس گفت: بیش از 35 میلیون آمریکایی دیابت دارند و بیش از 95 میلیون نفر به پیش دیابت مبتلا هستند که دیابت را به یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده تبدیل می کند . او استاد علوم بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در لاس کروسس است.

خوبچندانی گفت: متأسفانه بخش زیادی از این افراد با افسردگی، اضطراب یا سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند.

برای بررسی این ارتباط، محققان از داده‌های مربوط به حدود 15000 نفر از سال 2005 تا 2010 استفاده کردند. سپس تیم تحقیقاتی داده ها را به سوابق مرگ از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مرتبط کرد.

خطر مرگ برای همزمانی افسردگی و دیابت

محققان دریافتند بیش از 10 درصد از بزرگسالان آمریکایی از افسردگی یا دیابت رنج می برند. به طور کلی، داده ها نشان داد شرکت کنندگان مبتلا به دیابت 1.7 برابر بیشتر از افراد بدون دیابت در معرض مرگ زودرس بودند.

خطر مرگ برای شرکت کنندگان مبتلا به دیابت و افسردگی در مقایسه با افراد بدون دیابت یا افسردگی بیش از چهار برابر شد.

خوبچندانی گفت: دیابت به تنهایی یک بیماری ناتوان کننده است و بروز همزمان افسردگی آن را بدتر می کند.

نویسندگان اعلام کردند: بسیاری از مکانیسم‌های جمعیت شناختی، روانی-اجتماعی و بیولوژیکی می‌توانند مسئول بروز همزمان افسردگی و دیابت باشند.

برخی ویژگی ها در افرادی که در معرض خطر ابتلا به افسردگی و دیابت هستند رایج است. آنها شامل درآمد و تحصیلات پایین، وضعیت اقلیت نژادی - قومی، سبک زندگی ناسالم و ابتلا به سایر بیماری های مزمن هستند.

حدود 75 درصد از افراد مبتلا به دیابت برای مدیریت بیماری خود در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده تحت درمان قرار می گیرند. اما محققان خاطرنشان کردند بیش از 50 درصد از بیماران دیابتی با مشکلات سلامت رفتاری از مراقبت های بهداشتی روانی کافی برخوردار نیستند.

این مطالعه توصیه می کند پزشکان درمان سلامت روان و دیابت را ادغام کنند.

خوبچندانی گفت: بهبود کیفیت مراقبت از دیابت و مشکلات روانی همزمان می تواند رفاه و امید به زندگی را بهبود بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان