افسردگی با این علائم می آید و با این تکنیک می رود

خط سلامت: افسردگی بیماری روانی شایع است که اکثر افراد آن را با غم و اندوه گذرا یکی می دانند.

افسردگی با این علائم می آید و با این تکنیک می رود

افسردگی علل اصلی بی انگیزگی، کاهش انرژی، مشکل در خوردن و خواب و کاهش اعتماد به نفس افراد است.

به گزارش خط سلامت افسردگی در موارد شدید منجر به خودکشی فرد می شود و نیازمند تشخیص و درمان اصولی توسط روانشناس بالینی دارد.

افسردگی و علائم

در حقیقت افسردگی بالینی، خواه در زمینه افسردگی اساسی، اختلال دو قطبی یا دیستایمیا، یک بیماری روانی مخرب است. افسردگی غم و اندوه گذرا نیست. اگرچه بیشتر افراد غم و اندوه را تجربه می کنند. افراد افسرده به شدت رنج می برند و اغلب نمی توانند لذت را تجربه کنند، انرژی ندارند، تمرکز نمی کنند و در خواب و غذا خوردن مشکل دارند.

این رنج مزمن و عود کننده است. یک دوره افسردگی سال ها طول می کشد و افرادی که از افسردگی رنج می برند چند بار آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند. بنابراین افراد افسرده اغلب نمی توانند کار کنند یا به راحتی برای مدت طولانی در تعاملات اجتماعی شرکت کنند. در نتیجه سازمان بهداشت جهانی (WHO) افسردگی را دلیل اصلی ناتوانی می داند. در سراسر جهان در شدید ترین موارد افسردگی خطر خودکشی را افزایش می دهد.

با این حال بسیاری از افراد تصور می کنند افراد افسرده پس از بهبودی از یک دوره افسردگی زندگی شان به حالت عادی برمی گردد در بسیاری از موارد این موضوع درست است. افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند می توانند زندگی طولانی و رضایت بخشی داشته باشند به خصوص اگر برای مدیریت بیماری به دنبال درمان باشند. باید گفت افسردگی زندگی را تغییرمی دهد و هویت فرد را تضعیف می کند.

افسردگی و موسیقی

متخصصان می گویند موسیقی نحوه نگرش افراد را به خود عوض می کند و موجب ارتباط فرد با زندگی می شود و این ارتباط به یک فرآیند پویا و تعاملی تبدیل شده و فرصتی برای داشتن ذهنیت بازتر و پذیرش دیگران را فراهم می کند. افراد هویت خود را از طریق تجربه و کشف چیزهایی که در زندگی خود با آنها ارتباط برقرار می کنند می سازند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان