دروغ گو ها را با شش علامت شناسایی کنید

خط سلامت: دروغ گفتن رفتاری مخرب و آسیب زننده است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. پژوهش ها حاکی از آن است که دروغ گفتن با استفاده از برخی تکنینک های خاص قابل شناسایی است.

دروغ گو ها را با شش علامت شناسایی کنید

دروغ گفتن به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. به گزارش خط سلامت تلاش نامناسب برای جبران کمبود ها و برخی مشکلات شخصیتی زمینه را برای اقدام به دروغ گفتن فراهم می کند.

دروغ گفتن را چگونه تشخیص دهیم؟

دروغ گفتن را می توان با استفاده از برخی تکنیک های خاص شناسایی کرد. برخی تکنیک هایی که به شناسایی افراد دروغ گو کمک می کند، عبارت است از:

اگر شک دارید کسی حقیقت را نمی گوید ، چند راهکار وجود دارد که می تواند به تشخیص واقعیت کمک کند.

توجه به زبان بدن 

نشانه های زبان بدن تمایل افراد به دروغ گفتن را آشکار می کند. محقق هوارد ارلیچمن ، روانشناسی که از دهه 1970 به مطالعه حرکات چشم پرداخت، دریافت که حرکات چشم به معنای دروغ گفتن نیست بلکه به معنای این است که فرد عمیق تر فکر می کند. این یافته بار دیگر گوشزد می کند که زبان بدن و حالت های جسمانی یک فرد همیشه نمی تواند به شناسایی افراد دروغگو کمک کند.

مبهم بودن حرف ها

مبهم حرف زدن و  عدم ذکر جزئیات توسط گوینده احتمال دروغ گفتن او را افزایش می دهد.

لرزش صدا و احساس ناامنی

احساس اضطراب و ناامنی هنگام شرح خاطرات یا رویدادهای از سر گذرانده و ذکر حرف های ضد و نقیض، احتمال دروغ گویی فرد را افزایش می دهد. 

بی تفاوتی

شانه بالا انداختن و حرف کم آوردن از نشانه های افراد دروغگو است. معمولا حرف های یک فرد دروغگو از آن جا که رنگ و بوی بزرگنمایی و افسانه بافی دارد، بعد از چند دقیقه خسته کننده می شود.

بیش از حد فکر کردن

اگر به نظر می رسد فرد خیلی سخت فکر می کند تا جزئیات داستان را پر کند، نشانه دروغگویی است. افرادی که از دروغ گفتن به عنوان ابزاری برای جلب توجه و تایید دیگران استفاده می کنند مانند یک کارگردان پلن بعدی را در ذهن خود می سازند.

بیان معکوس داستان

استفاده از روش های فعال به شناسایی افراد دروغگو کمک می کند. برخی تحقیقات نشان داده است درخواست از افراد برای تعریف معکوس داستان های خود احتمال شناسایی افراد روغگو را افزایش می دهد.

افراد دروغگو معمولاً انرژی ذهنی زیادی را صرف نظارت بر رفتارهای خود و پاسخ های دیگران می کنند. آنها معمولا از اینکه اعتبار خود را از دست بدهند نگرانند و حتی اگر در رفتارشان نشان ندهند در افکار خود معمولا به دنبال این هستند که بدانند آیا دیگران حرف هایشان را باور کرده اند یا نه. همه این موارد تلاش قابل توجهی را می طلبد، بنابراین درخواست از افراد دروغگو برای تعریف معکوس داستان ها شکاف های موجود در حرف هایشان را آشکار می کند.

در یک مطالعه 80 نفر تحت مطالعه قرار گرفتند از برخی از افراد خواسته شد داستان های خود را معکوس گزارش کنند در حالی که دیگران به سادگی داستان های خود را با ترتیب زمانی بیان کردند. در این پژوهش محققان دریافتند مصاحبه های معکوس، سرنخ های رفتاری بیشتری از دروغ را نشان می دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان