شخصیت شناسی با 5 تکنیک+ مادر جنبش همدلانه رازها را فاش کرد

خط سلامت: شخصیت شناسی و پی بردن به ویژگی های شخصیتی دیگران، از دیرباز یکی از موضوعات مورد علاقه محققان بوده است.

شخصیت شناسی با 5 تکنیک+ مادر جنبش همدلانه رازها را فاش کرد

شخصیت شناسی با استفاده از برخی ترفندهای رواشناسی، این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند به شناخت عمیق تری از دیگران برسند.

شخصیت شناسی و ترفندهای آن

شخصیت شناسی با استفاده از برخی ترفندهای خاص تا حدودی منجر به شناسایی طرف مقابل می شود ولی این ترفندها تنها بخشی از ویژگی های افراد را آشکار می سازند. شناخت دقیق یک فرد مستلزم صرف زمان و بکارگیری تفکر منطقی است.

ترفندهای شخصیت شناسی

برخی از ترفندهای روانشناسی که به شخصیت شناسی کمک می کنند عبارت است از:

توجه به ظاهر افراد

 دکتر جودیت اورلوف - Judith Orloff- ، روانپزشک و نویسنده امریکایی معروف به مادر جنبش همدلانه می‌گوید: برای شخصیت شناسی، سعی کنید به ظاهر افراد توجه کنید. آنها چه می‌پوشند؟ آیا آنها برای موفقیت لباس پوشیده‌اند، که نشان‌دهنده بلند پرواز بودن آنها است؟ یا اینکه آن‌ها شلوار جین و تی‌شرت پوشیده‌اند، این به معنای راحتی است؟ آیا آنها آویزهایی مانند گردنبند یا دستبند دارند که ارزش‌های معنوی آن‌ها را نشان دهد؟ به طور کلی می توان گفت طرز پوشش هر فرد اطلاعاتی در خصوص ویژگی های شخصیتی او می دهد.

توجه به وضعیت بدن

در بحث شخصیت شناسی وضعیت بدن شخص در مورد نگرش او چیزهای زیادی می‌گوید. اگر افراد سر خود را بالا نگه دارند، به این معنی است که اعتماد به نفس بالایی دارند. در مقابل اگر فردی بلاتکلیف راه برود نشانه پایین بودن اعتماد به نفس اوست.

توجه به زبان بدن 

یکی از مواردی که به شخصیت شناسی کمک می کند، توجه به زبان بدن طرف مقابل است.

بیشتر از کلمات، افراد احساسات خود را از طریق حرکات بیان می‌کنند. به عنوان مثال؛ ما به کسانی که دوست داریم متمایل می‌شویم و از کسانی که دوست نداریم دور می‌شویم. اگر دستانشان باز  باشد، کف دست‌ها رو به بالا باشد، این نشانه خوبی است که آن‌ها با شما در ارتباط هستند. حرکت دیگری که باید به آن توجه شود، حرکت دست‌ها یا پاها است. برای مثال؛ پنهان کردن دست‌ها به این معنی است که آن‌ها چیزی را پنهان می‌کنند. اما اگر می‌بینید که آنها لب گاز می‌گیرند، به این معنی است که آنها تحت فشار یا در یک موقعیت نامناسب سعی در تسکین خود دارند.

توجه به حالات صورت 

در بحث شخصیت شناسی خطوط عمیق اخم، نشان دهنده حالت نگرانی و بیش از حد فکر کردن است. برعکس خط لبخند عمیق شاد بودن و خوش خنده بودن طرف مقابل را منعکس می کند. نکته دیگر این است که لب‌های جمع شده نشانگر خشم و تحقیر  است.

توجه به چشم‌ها 

چشم ها دروازه روح هستند. برخی افراد معتقدند چشم ها انرژی‌ را منتقل می‌کنند. نگاه کردن به چشم‌ها نقش مهمی در زمینه شخصیت شناسی ایفا می کند. با مشاهده اندازه مردمک چشم به سادگی می توان به آنچه مورد علاقه دیگران است پی برد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان