رابطه صمیمی زن و شوهر ها با این 4 عامل به هم می ریزد+ فتنه ها از اینجا آب می خورد

خط سلامت: رابطه صمیمی بین زن و شوهر نیازمند برخی مهارت های ارتباطی است.

رابطه صمیمی زن و شوهر ها با این 4 عامل به هم می ریزد+ فتنه ها از اینجا آب می خورد

رابطه صمیمی زن و شوهر با یکدیگر، بیش از هر چیز دیگر وابسته به مهارت های ارتباطی هریک از همسران است. به گزارش خط سلامت اگر هریک از همسران مهارت های ارتباطی مناسب را آموخته باشند، مجادله های کوچک خانوادگی به درگیری های تمام عیار تبدیل نمی شود. 

رابطه صمیمی زن و شوهر ها

رابطه صمیمی همسران و حفظ  کانون خانواده وابسته به این است که زن و شوهر با کلمات محبت آمیز و به دور از طعنه با یکدیگر صحبت کنند. استفاده مناسب از کلمات که یکی از مصداق های مسلط بودن به مهارت های ارتباطی است.

علل اختلافات زناشویی

 پژوهش‌های متمرکز بر ریشه یابی اختلافات زناشویی، بسیاری محققان را متوجه نقص در مهارت های ارتباطی و کلامی زوج‌ها کرده است.

به عقیده‌ی محققان همان گونه که فراگیری مهارت‌های رفتاری بسیاری از فراز و نشیب‌های پیش رو را در زندگی مشترک هموار می‌سازد؛ ناآگاهی در شیوه‌ی رفتار منشا بسیاری از مشکلات خانوادگی و کاهش ارتباط صمیمی شده است به همین دلیل ریشه یابی آن نخستین گام برای ترمیم روابط عاطفی شکست خورده معرفی می‌شود.

همواره مجموعه‌ای از عوامل اجتماعی، فردی، فرهنگی و اقتصادی روابط همسری را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما آنچه از اهمیت بیشتری در پیوند دوباره‌ی زن و شوهر برخوردار است ریشه یابی فاکتورهای برهم زننده رابطه صمیمی است نه میانجیگری دوستان و بزرگان برای به سازش کشیدن زن و شوهر، زیرا چنانچه اختلافات بدون توجه به علل به واسطه‌ی گذشت و فداکاری فراموش شود مطمئنا پس از گذشت مدت زمانی کوتاه دوباره مشاجرات خانوادگی، زندگی را منتهی به جدایی خواهد کرد.

بی توجهی به ظاهر یکدیگر

از جمله مواردی که رابطه صمیمی بین همسران را کاهش می دهد، بی‌توجهی به ظاهر یکدیگر است. هر انسانی نیازمند توجه است بنابراین بیان احساسات، عشق ورزی و محبت نشانی از ارتباط صمیمی بین زن و شوهر بوده و سکوت، جواب‌های کوتاه و انصراف از نگاه به دیگری نشان دهنده‌ی بی‌توجهی است

کنترل گری

عاملی مهم که بالقوه یک ازدواج را به سمت بی میلی و جدایی سوق می دهد، کنترل گری است. کنترل گری، با هر نیتی که باشد، منجر به کاهش رابطه صمیمی زوجین با یکدیگر می شود.

در مقوله‌ روابط همسری، کنترل نیز تله‌ی دیگری محسوب می‌شود که تنها اعتماد ناکافی را به دیگری انتقال می دهد. این خصیصه یعنی اعتماد در کنار جذابیت و تعهد خورد سه پایه‌ی مهم زندگی زناشویی را تشکیل داده و با فقدان آن ستون خانواده متزلزل می‌شود و در نتیجه  آرامش آن بر هم می‌خورد.

مهم ترین عامل شکست در ازدواج

مهمترین عنصر شکست رابطه عاطفی پس از ازدواج، سبک ارتباطی نادرست است. ضعف در مهارت‌های ارتباطی، احساس شکست و به بن بست رسیدن و کاهش ارتباط صمیمی بین زن و شوهر را به دنبال دارد.

گام های سازنده

ترمیم روابط عاطفی شکست خورده همسران و افزایش ارتباط صمیمی زن و شوهر از طریق کسب مهارت های ارتباطی امکان پذیر است. نخستین گام برای پیوند دوباره بررسی تمایلات درونی است که هر یک از زن و شوهر باید بدانند آیا خواهان بهبود روابط خود هستند یا نه اما در گام های بعدی نباید به دنبال مقصر بگردند و یا با اشاره به نقاط ضعف دیگری، از طرف مقابل امتیاز بگیرند. ابراز عشق و علاقه ارزشمندی برای زندگی و رشد و شکوفایی آن نیز مسئله دیگری است که باید از سوی هر دو طرف انجام شود. همدلی، درک احساسات، پرهیز از خودخواهی و مشاهده دنیا از دریچه دید دیگری نیز به تفاهم بیشتر کمک می کند.

احترام به خواسته های دیگری، پرهیز از مقایسه و صرف وقت برای گفت و گو بسیاری از مشکلات را حل می کند. "گوش دادن یکی از تمرینات برقراری ارتباط است که گرامی شمردن و باور داشتن همسر را می رساند. سعی کنید شنونده فعال باشید."

بسیاری از افراد هنگام مکالمات روزمره، تلاشی برای توجه و تمرکز عمیق بر سخنان طرف مقابل خود ندارند در حالی که ارزش نهادن برای احساسات دیگری، صمیمیت و رضایت بیشتر در زندگی را به وجود می آورد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان