اوتیسم با این بیماری پوستی رابطه دارد+ این علامت را جدی بگیرید

خط سلامت: اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی رشدی شناخته شده است که توانایی کودک برای برقراری روابط اجتماعی را کاهش می دهد. کودکان مبتلا به اوتیسم (ASD)، علایق محدود، فعالیت های کلیشه ای و تکرار شونده ای دارند که آن ها را از سایر همسالانشان متمایز می سازد.

اوتیسم با این بیماری پوستی رابطه دارد+ این علامت را جدی بگیرید

اوتیسم با پاره ای از تغییرات فیزیکی همراه است. به گزارش خط سلامت در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم (ASD) احتمال ابتلا به بیماری پوستی اگزما بیشتر از سایر افراد است.

اوتیسم (ASD) و اگزما

اوتیسم با اگزما رابطه مستقیم دارد. پژوهش ها نشان داده است در صورتی که یک کودک مبتلا به اوتیسم(ASD)، به اگزما مبتلا شود علایم شدیدتری را تجربه می کند. مطالعه ای روی 140 کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد، کودکانی که از بیماری های آتوپیک از جمله: آسم، آلرژی، اگزما و تب یونجه رنج می بردند، علائم اوتیسم شدیدتری داشتند و همچنین از مشکلات رشدی بیشتری برخوردار بودند.

تحقیقات نشان داده است مبتلا بودن به اگزما بیش از دو برابر، احتمال ایجاد مشکلات اجتماعی و علایم اختلال اوتیسم (ASD) را افزایش می دهد.

اگزما چیست؟

 اگزما یک بیماری پوستی است که باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود. علت اصلی بیماری اگزما ناشناخته است، اما تصور می‌شود که به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود.

عوامل مرتبط با اوتیسم (ASD  ) و اگزما

با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه ارتباط اختلال اوتیسم و اگزما و اهمیت تکاملی رابطه پوست و مغز، محققان متوجه شده اند کودکانی که در معرض عوامل ژنتیکی و محیطی مشابهی هستند به احتمال بیشتری هر دو عارضه را تجربه خواهند کرد. در پایان به خانواده هایی که کودکانی با اختلال اوتیسم دارند توصیه می شود که مراقب های پزشکی را جدی بگیرند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان