با رژیم غذایی استرس را مدیریت کنید+ این منو در کنار روان درمانی معجزه می کند

خط سلامت: استرس و اضطراب را می توان از طریق گنجاندن برخی موادغذایی خاص به رژیم غذایی کاهش داد.

با رژیم غذایی استرس را مدیریت کنید+ این منو در کنار روان درمانی معجزه می کند

رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش استرس و اضطراب فرد ایفا می کند.

رژیم غذایی و کاهش استرس

 به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است پیروی از رژیم غذایی که شامل ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهابی و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث کاهش التهاب و استرس می شود. افزایش فعالیت‌ جسمانی لذت بخش بر سلامت روان اثرات مثبت دارد.

پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل شامل مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی‌ها و پروئین‌ها به کاهش استرس کمک می‌کند. مصرف سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، گوشت کم چرب و به ویژه ماهی می‌توانند برای این منظور مفید باشند.

 

کدام غذاها به کاهش استرس کمک می کند؟

از جمله غذاهایی که به کاهش استرس کمک می کند، عبارت است از: بوقلمون و سایر غذاهای حاوی تریپتوفان مانند: تخم مرغ، شکلات تلخ، پنیر، آناناس، موز، جو .

پژوهش ها نشان داده است انواع آجیل‌ به ویژه بادام، منبعی خوبی برای ویتامین E هستند که برای درمان اختلالات مرتبط با روحیه و خلق و خو تاثیر مفید دارند.

دانه‌ گیاه "چیا" نیز منبع مناسبی از امگا ۳ شمرده می شود که به کاهش استرس کمک می کند. منابع پروتئینی مانند گوشت کم چرب، ماهی، آجیل‌ها و لبنیات، تامین کننده اسید آمینه‌هایی هستند که بدن آنها را به انتقال دهنده‌های عصبی مربوط به خلق و خو مانند سروتونین تبدیل می‌کنند. اسفناج و برگ چغندر نیز هر دو مقادیر بالایی منیزیم دارند و دارچین خواص ضد التهابی دارد که منجر به کاهش استرس و اضطراب می شود.

 رژیم غذایی استرس را از بین می برد؟

بهترین روش برای مدیریت استرس و اضطراب مراجعه به روانشناس بالینی است و رعایت رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند تضمین کننده سلامت روان باشد. در صورت تجربه استرس و اضطراب بهتر است به روانشناس بالینی مراجعه کرد .برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است،   استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان