بی آنکه بدانید این هیجان را زیاد تجربه می کنید

خط سلامت: شادی توسط انسان ها سریع تر از سایر هیجانات تشخیص داده می شود.

بی آنکه بدانید این هیجان را زیاد تجربه می کنید

شادی به عنوان یک هیجان مثبت با مزایای فراوانی برای سلامت روان و جسم همراه است.

به گزارش خط سلامت در یک مطالعه که اخیرا انجام شده است، مشخص شد انسان ها شادی را سریع تر از ترس تشخیص می دهند. این یافته با یافته های پیشین مبنی بر اینکه مغز انسان برای شناسایی منبع ترس و تهدید سیم کشی شده است، متضاد است.

 شادی چرا سریع تشخیص داده می شود؟

شادی توسط انسان ها سریع تر از سایر هیجانات تشخیص داده می شود. برخلاف اکثر پستانداران، انسان ها انواع مختلف صداهای حاکی از ترس مانند جیغ را تشخیص می دهند. یک مطالعه جدید نشان داده است، انسان ها شادی را سریعتر از ترس تشخیص می دهند.

در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد تصور کنند توسط یک غریبه مسلح در یک کوچه تاریک مورد حمله قرار گرفته اند و از ترس باید فریاد بزنند و سپس برنده شدن تیم مورد نظرشان را تجسم کرده و از خوشحالی فریاد بزنند. هر یک از 12 شرکت کننده 7 نوع مختلف فریاد را سر دادند: هفت فریاد مختلف شامل: احساس درد، خشم، ترس، لذت، غم و شادی و یک جیغ خنثی بود

محققان دریافتند فریاد خنثی و به طور کلی اصواتی که ترس خفیف را منعکس می کردند، فعالیت ناحیه شنوایی و قسمت جلوی مغز را نسبت به فریادهای ناشی از ترس بیشتر تحریک می کردند.

شادی در صدر هیجان ها

ساشا فروهولز- Sascha Froholz- روانشناس دانشگاه زوریخ می گوید: اینکه انسان شادی را سریع تر از ترس تشخیص می دهد، دیدگاه غالب در علوم اعصاب را به چالش می کشد که مغز انسان در درجه اول برای تشخیص تهدیدهای منفی تنظیم شده است. دانشمندان می گویند درک انسان ها از شرایط مفرح و شادی آور سریعتر و عمیق تر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان