جدول میزان مکالمه با تلفن همراه که بیمارتان می کند / خطر فشار خون را جدی بگیرید

خط سلامت: موبایل یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی در عصر حاضر است. پژوهش ها نشان می دهد میزان مکالمه با تلفن همراه با افزایش فشار خون ارتباط دارد. فشار خون بالا یکی از عوامل موثر در ابتلا به آلزایمر و مشکلات شناختی است که با افزایش سن بیشتر می شود.

جدول میزان مکالمه با تلفن همراه که بیمارتان می کند / خطر فشار خون را جدی بگیرید

موبایل اگر به شیوه ای افراطی مورد استفاده قرار بگیرد، باعث بوجود آمدن مشکلات جسمانی می شود. به گزارش خط سلامت با توجه به مطالعه ی انجام شده روی ۲۱۲۰۴۶ نفر در بریتانیا، فشار خون بالا یکی از پیامدهای منفی استفاده بیش از حد از موبایل است. 

موبایل و فشارخون

موبایل هرچه بیشتر استفاده شود، احتمال فشار خون افزایش پیدا می کند. در یک پژوهش از شرکت کنندگان در مورد میزان استفاده از موبایل و مدت زمانی که صرف تماس ها می شود، سؤالاتی پرسیده شد.

محققان دریافتند افرادی که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه، ۱ تا ۳ ساعت، ۴ تا ۶ ساعت یا بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می‌کردند، به فشار خون بالا مبتلا شدند.

افرادی که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه در هفته با تلفن صحبت می‌کنند ۸ درصد، افرادی که ۱ تا ۳ ساعت با تلفن صحبت می‌کنند۱۳ درصد، افرادی که ۴ تا ۶ ساعت با تلفن صحبت می‌کنند، ۱۶ درصد و افرادی که بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می‌کنند، ۲۵ درصد در معرض خطر ابتلاء به فشار خون بودند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان