ویژگی‌های روانی رانندگان متخلف را بشناسید ! / بخوانید تا کمتر درگیر شوید

خط سلامت: رانندگان متخلف افرادی هستند که مرتکب تخلف می‌شوند و قوانین را زیر پا می‌گذارند و در رانندگی رفتارهای نابهنجار نشان می‌دهند از مشکلات روانی رنج می‌برند.

ویژگی‌های روانی رانندگان متخلف را بشناسید ! / بخوانید تا کمتر درگیر شوید

رانندگان متخلف هنگام رانندگی، قوانین را زیرپا می‌گذارند و احتمال وقوع تصادفات جاده‌ای را افزایش می‌دهند. به گزارش خط سلامت روانشناسان می‌گویند به جای درگیر شدن با رانندگان متخلف و نشان دادن رفتارهای هیجانی و مقابله‌ای باید از آنان فاصله گرفت.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند رانندگان متخلف و افرادی که قوانین رانندگی را زیر پا می‌گذارند، از مشکلات روانی و شخصیتی رنج می‌برند که آنها را از افراد دیگر متمایز می‌کند .

رانندگان متخلف چه ویژگی هایی دارند؟

رانندگان متخلف معمولا ویژگی های رفتاری و شخصیتی مشابهی دارند.

تحقیقات نشان داده است برخی ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری یک فرد را می‌توان با بررسی سبک رانندگی و میزان تخلفات رانندگی او شناسایی کرد. در یک پژوهش روی رانندگان متخلف و افرادی که رانندگی بهنجار دارند، معلوم شد آنان از برخی ویژگی‌های روانی رنج می‌برند که شامل موارد زیر است .

پرخاشگری

یکی از ویژگی‌های رانندگان متخلف، پرخاشگری و خصومت است. مجرمان تصادفات جاده‌ای، اغلب در مقیاس روان رنجوری نمره بالا کسب می‌کردند که نشان می‌داد آنها از سطوح بالای نفرت، تصمیم‌گیری عجولانه و اضطراب رنج می‌برند .

سوء مصرف الکل

در این پژوهش همچنین مشخص شد، رانندگان متخلف به احتمال بیشتری الکل مصرف می کنند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت افراد تکانشی، پرخاشگرتر و روان رنجورتر هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان