7 پرچم قرمز بعد از دعوای زن و شوهری

خط سلامت: دعوا و مشاجره بین زن و شوهرها یک مساله اجتناب ناپذیر است و زن و شوهر ها به علت تعدد وظایف مشترک و دیدگاه ها و ویژگی های متفاوت اغلب با یکدیگر به مشاجره می پردازند.

7 پرچم قرمز بعد از دعوای زن و شوهری

دعوا و مشاجره بین زن و شوهر در روانشناسی نشانگر سلامت رابطه است ولی با شرط و شروط خاص این سلامت ایجاد می شود. پژوهش های روانشناسی نشان می دهد اگر بین زن و شوهر مشاجره و دعوایی صورت نگیرد بیانگر سلامت رابطه همسری شان نیست.

کارهای ممنوع بعد از دعوا

به گزارش خط سلامت وانمود نکنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است .در مورد دعوا به دیگران نگویید . این طبیعی است که بخواهیم خانواده، دوستان‌ و یا هر کس دیگری که به حرف‌های ما گوش می‌دهد احساس ما را تائید کنند، اما دعوای زن و شوهری چیزی است که باید خصوصی بماند. 

نگذارید مشکل‌ مدت زیادی حل نشده بماند. اختلاف‌‌های شما دو نفر هر چه بیشتر حل نشده بماند، احساس خشم و نارضایتی‌ بیشتر خواهد شد. خشم ِ حل نشده و احساس آزردگی ِ التیام پیدا نکرده می‌تواند رشد کند و بعدها کنترل بحث‌ها را دشوارتر کند.

عذرخواهی را بپذیرید. بخشش یک رفتار بسیار خوب برای یک رابطه‌ بلند مدت است. قبول کنید هیچکس کامل نیست. رابطه‌ زناشویی، بُرد و باخت ندارد و هر دو در یک جبهه هستید.

یادآوری ناراحتی و اختلاف زمانی را برای عشق ورزیدن باقی نمی‌گذارد. یادآوری مداوم اختلاف‌های گذشته،  مهربانانه نیست و رابطه را خراب می‌کند.

نگویید منظوری نداشته‌اید حرفی که زده‌اید و همسرتان را ناراحت کرده، دیگر زده شده؛ چه منظوری داشته‌اید و چه نه. اینکه بگویید منظوری نداشته‌اید می‌تواند همسرتان را عصبانی کند .

روی علت دعوا متمرکز نشوید به جای اینکه ماجرای روی داده را در سرتان مدام مرور کنید، انرژی‌تان را برای پیدا کردن راه حل صرف کنید. 

بعد از دعوا قهر نکنید نادیده گرفتن همسرتان و قهر کردن فقط آزردگی‌ و خشم را بیشتر می‌کند برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان